Ber en stilla bön..


Okej jag är verkligen inte den kristna typen.. Jag vet ju som inte riktigt vad jag ska tro på!
Ibland känns det som att det inte spelar någon roll hur man än vänder och vrir sig.
På nåt sätt får man känna ont fast att man kanske inte alltid tycker att man har förtjänat det..
Why? 
Någon fler som känner som jag?

Vilket fall så just nu BER jag!
Jag ber, för jag vill verkligen. Snälla! Snäll! Åå som jag vill!

Öppnade min mail nyss.. Där var ett mail från arbetsförmedlingen..
Jag har sökt jobb där som arbetsförmedlare, vilket jag skulle tycka vore väldigt lärorikt och spännande..
Gissa om jag var nervös när jag öppnade mailet, tänkte att nu är det kört, jag är ute ur leken..
Men ne, det var bara information att även om man inte har blivit kontaktad ännu så har man fortfarande en chans.
Bara det att det var så många sökande att det tar tid för dem att gå igenom.
I ett tidigare mail så har det stått att man blir informerad om man inte har gått vidare..
Än så länge har jag inte fått ett sådant mail.. Jag vill inte ha det heller! Jag vill verkligen ha ett nytt jobb..
Ett annat jobb än det jag har. Ett jobb där jag får en möjlighet att utvecklas som människa samtidigt som jag får en chans att hjälpa andra.. Jag tycker att det verkar perfekt!



Sedan som vanligt går jag in på ams.se, å vad hittar jag?
Jo två jobb som jag kommer att söka för att det är något jag skulle kunna tänka mig att jobba med!
Det ena var som assistent i reception på vuxenskolan, ta emot och hjälpa de som kommer.
Det andra var som personlig assistent åt en döv kvinna, hjälpa henne i vardag osv.
Båda de jobben skulle kunna vara något för mig, visst att jag inte har använt mitt teckenspråk på några år men ändå.
Det är så inövat att det sitter i ryggraden!

Så nu jäklar! Snälla snälla snälla jag ber!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0