No Way, vilket minne!


Aa.. Det kan man minst sagt säga.. Jag och Tutti (Elle) tog en lastbilstur till Norge en av alla vändorna..
Tänkte varför inte..
Blev avsläppta på en mack och frågade va långt det kunde vara in till Oslo, killen svarade att vi va i Oslo.
Tänkte säkert nåt i stil med "Dumma svenskar!"
Men vi menade så klart centrum, så till sist fick vi ett svar på 4 km.
Vi tänkte äh, det är ju pannkaka! Så vi bestämde oss för att gå in till stan..
Både jag och Tutti hade en massa packning med oss eftersom att det va nån månad innan vi skulle hem igen..
Vi gick där med våra väskor dragna efter oss..

Vi gick å vi gick å gick å gick.. Jag kan nog fortsätta så läääänge!

Vilket fall efter en bra jävla bit, trötta och jäkliga..
Så kommer vi till ett ställe..
Å jag säger:

OH.. SHIT NO WAY!!!


Det var vekligen bokstavligt talat.. Dom hade tagit bort gångvägen som vi hade följt ett tag. Istället för att det var asfalt så var det grus.. Hur lätt är det med varsin rullväska på ett par kilo??
Inte alls vill jag påstå!
Kanske borde nämna att allt detta va också typ efter kl 01.00 på natten.. Så en aningens övertrötta med "kaffe-kick" var detta skit kul..



Vi skratta oss fram till en typ "uffstation" eller nåt..
En kille stod och slängde kläder där, så Tutti tyckte att lämnar man kläder till behövande är man snäll..
Honom kan vi nog åka med : )
Sagt och gjort så frågar Tutti om vi kan få åka med in till city..
Det fick vi! Under resan fick vi även veta att det inte va 4 km.. Kanske fågel vägen men inte gång..

Framme då vid vårat pensionat, som ligger på Skippergata i Oslo..
Öhm.. Även känt då kanske man borde säga som Oslos gata fylld med "glädjeflickor"..
Där kommer Tutti och Frutti urhoppande en bil med en massa massa packning..
Tror ni dom kollade något eller?

Men åå vilket minne det är! Som vi slrattade!
Tutti och Frutti på äventyr!!!
Jag saknar det!!!
Jag SAKNAR min Tutti! Jag saknar gänget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0