Vinter land..

Helgen har varit.. Äggen har skalats.. Å snön den har lagt sig..
Det är knappt så att man tror det.. God Jul skulle jag hellre vilja säga än Glad Påsk..
Men det är Påsk det är fast att det inte riktigt känns så..

Var ute å gick en kortare promenad förut.. Det var så mysigt.. Höra det knarrande ljudet under skona..
Knarrande ljudet av snö.. Så mysig.. Det är så att man har lite hem längtan.. Men nu är det snart lika mycket snö här som det brukar vara hemma.. Lr kanske inte riktigt.. Men det e då så pass med snö här att det räcker å blir över!
Varför all denna snö nu? Mars..  Visst det är väl en vintermånad.. Men som det varit det senaste så kan man nästan inte tänka sig det.. Men det kanske helt enkelt är så att vi är allt för bortskämda..
Ingen snö alls.. Fast det ville man ju ha på jul.. Men då passade det inte.. Äh.. Jag tror nog inte vi va så bortskämda ändå.. Hur som helst så är det vitt ute nu, jag gillar det inte!
Men det är trots allt bättre än regn.. Det är tamme tusan värre än snö!
Men bäst av allt är solen.. Värmen.. Men den verkar det bli till att vänta på..

Så vad gör jag nu då.. Jo jag sitter på min sängkant med en kopp te.. Funderar på att krypa in i något hörn och läsa lite i en bok..
Det är tråkigt vad lite man läser nu för tiden jämfört med vad jag gjorde förr..
Va det inte i skolan så läste jag iaf  på fritiden.. Så mycket bättre än att sitta vid tv/datorn å glo..
Äh.. Det får bli en liten sagostund innan jag somnar..


Har man glömt vad som ska vara.. ? Snö eller inte snö? Det är frågan.

.
      
    image81
Uddevalla City..

                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0