Hitta Rätt, Hitta Statoil?!?!



Undrar just hur snett en dag kan gå.. Vet inte om det kan bli snurrigare än det har varit idag..
Börjar med att jag inte har någon handduk.. Så jag kan inte göra mig klar innan morgonmötet..
Sen när jag väl fått tag på en och ska klä på mig.. Ja då var tröjan som jag hade tagit fram BORTA!
Hade lagt fram en, men den hade visst fått ben.. Så inga ICE kläder att ta på mig.. Jaha.. Ok..

Efter lite trassel fick jag låna en av en annan så det löste sig.. Dags att traska iväg till bilen..
Jag och en ny tjej, Johanna.. Hon har inte kört bil på ett år.. Bra?? : S Men det var inte problemet..
Körningen va lite "skakig" å lite krångel med växlingen men annars fin fin : )
Men åter till bilen, där skulle det finnas utrustning för oss så att det bara var att köra..
Fanns det?? Ne.. Det var bara att ratta till pensionatet för att hämta en monter..

Sen iväg.. Själklart så kör vi fel (trodde vi..).. Så vi försöker att hitta en avfart för att vända.. Men det ledde oss bara ännu mer fel.. Efter många minuters körande hitta vi iaf tillbaka till centrum så att vi kunde börja om..
Passade på att ringa våran team leader för att få lite guidning.. Då visade det sig att vägen vi kört först var RÄTT!
Det var bara att det fanns inga skyltar som det stod Stovner på som vi skulle till..
Hur som haver.. På gång på rätt väg.. Ajaj.. Nästan ingen bensin kvar..
Men det tar vi när vi åkter hem.. Lika bra eftersom att vi kom en timme sent till location!

Hem väg.. Jakten på Statoil.. In på Shell för att fråga efter en Statoil.. Får en beskrivning, hittar otroligt nog..
Men det är ingen Statoil.. Det va nån skum Xy mack lr nåt.. Får en ny beskrivning.. Ännu mindre soppa kvar..
Kör fel på mängder av avfarter å gud vet allt.. Ingen Statoil nu heller.. Men man kan lungt säga att vi skrattade gott.. Å andra dom bara tutade på oss.. Mäh, varför??
Närmare å närmare centrum kommer vi då iaf..
Tillslut ger vi upp och fokuserar på att hitta till pensionatet..
Så mitt i en rondell så bara vänder jag på huvudet och tittar åt andra hållet..

MIn kommentar:
- Ssss...

Johannas reaktion, blixtsnabb! Blinka å svänga i ett! Helt otroligt där va en Statoil!

Framme på pensonatet så tvingade jag nästan Johanna att fikparkera.. Det gick det med tillsist...
Efter ca 9 min och att jag flyttade på en tillfällig vägskyllt så att hon fick lite mer plats att köra fram å tillbaka på..

Vilken dag!
Vet inte ens om jag har fått med alla tokigheter då.. Kan nog ha missat en avfart eller två.. ; )

image141

En liten belöning till oss..
Om man nu kan säga att vi var förtjänta av det..
Hm.. Om inte annat va den jätte god iaf!
Tropisk å persika : )
Mumma..


Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter lite farligt att vara i Norge...
Håll i er.
Lycka till fortsättningsvis.
Kanske en karta...
Mamma

2008-05-06 @ 15:47:42
Postat av: Anders

Hej! take care, kanske en GPS skulle kunna hjälpa er???

2008-05-07 @ 18:13:01
URL: http://sporring.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0