Ohyra?!


Mm.. Blää säger jag bara.. Dumma dumma små jäkla kryp som finns.. Dom är så otrevliga att ha å göra med..
Jag gillar inte alls små saker som kryper å har en massa ben.. Det e det värsta jag vet!
Å nu har mina små älsklingar dragit på sig en massa otyg.. Bara för att dom får vara ute så måste dom dra med sig en massa hemska saker in!
Urk!
När jag vaknade igår så hade jag en hel rad med bett över halva magen.. Å det KLIAR!! Jag skojar inte, det kliar sjukt mycket.. Man skulle kunna tro att det är myggbett eller nåt sånt.. Men jag har ju inte varit ute så pass länge att jag ska få ett helt mönster med bett på magen..
Se så min stakarts mage ser ut..
image157
Hm.. Inte nog med att dom dragit in nåt som bitit oss..
Lilla Zina hon har haft en massa fästningar.. Jag har aldrig tidigare sett en fästing.. Å jag gillade det inte heller så jag hade hellst hoppas över det! Men Zina hon hade en på huvudet å Zazom en under hakan..
Huva! Det är såå läskigt, det är små äckliga och fula! Nästan så att jag inte vill klappa mina katter längre..
Men nu ska jag ladda upp med en kopp te och sen efter det ska jag ta tag i mina katter..
Här ska badas! Å så ska jag smörja in dom me nåt konstigt  som jag köpte dyrt på apoteket.. Här ska det inte vara nå sånna där läskiga saker..

Passa er alla små djävlar, nu ska ni simma!
image156

Kommentarer
Postat av: mamma

Kolla även vad du är biten av...
De är nog inte bara Tobias....
Kom ihåg att försöka få ut fästningarna hela.
Än så länge finns inga här. Flytta hit så är du utan...
Kram

2008-05-19 @ 15:15:01
Postat av: Ann

Blää vilka äckel, tur att de finns så lite av dom här uppe.
Kram/Ann

2008-05-21 @ 09:08:44
Postat av: Anders

Hej!
Jodu, dom dära har man råkat ut frö. Finns hur mycket som helst på Gotland och har man dessutom katt där så vet man att det bara är o kolla dom regelbundet. Hoppas att du inte har fått några biverkningar.
P&K Gudfarsan

2008-05-24 @ 04:42:56
URL: http://www.sporring.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0