Bli en Barbie?


Hm.. Konstig fråga blev det av det.. Men det jag menade var vill du vara/bli en Barbie?
Then go to Argentina ; ) Yees..
Ne men allvarligt nu, som har ju öppnat en "Barbie Butik" där så att det inte längre en Barbie du köper..
Du går in med en dotter och kommer ut med en Barbie istället.. Med andra ord, det e barn make over där inne. Läskigt värre! Hehe..
Jag vet inte om jag e så kär i den iden.. Det känns som att om det nu kommer att expandera så dom som tror, då kan det bli jobbigt..
Kan bara tänka mig en liten tjej som går förbi utanför, men mamma/pappa kanske inte har råd att låta sitt barn gå in för att få en salongbehandling..
Eller kanske "Mamma, varför kan inte jag ha Barbies kläder?"... Ååå.. Det kan ju gå så fel..
Fast samtidigt är det väl en rolig ide på sitt sätt.. Men en  magkänsla säger ändå att det kan gå väldigt snett med..
Jag tror ju inte att alla alltid har samma förutsättningar..
Tänk om några år..

Två små tjejer:

- Vad fick du i julklapp?
- En barbie : )
- Va? En barbie, det är såå ute. Jag ska vara en barbie :P



Hur stor är inte den sannolikheten.. Men det e klart.. Det har alltid funnits orättvisor och kommer väl alltid att finnas..
Förlåt att jag e lite negativ.. Men det bara blev så..

Stakars mina barn!

Kommentarer
Postat av: Karin

det är bra:) full fart på jobbet!:) med dig då?

2008-11-20 @ 11:35:30
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Karin

jag sköter det redaktionella arbetet på blogg.se

2008-11-20 @ 11:45:11
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0