Lata 80-talister??

VAA?? Jag säger bara va?!
Är vi lata? Är vi sånna som bara sitter på rumpan och väntar på jobb?
Det finns visst dom som tror och tycker det..
Läste en artikel i aftonbladet..
Jag gillar den tjejen som skrivit den, så (ursäkta språket) JÄVLA rätt!
Är sanningen att vi är lata?

Njae.. Jag skulle inte vilja påstå det, visst att det finns dom som är det..
Men har man aldrig hört om att det är fel att dra alla över en kant?
Det har jag då ständigt fått höra och jag att man inte ska göra det!
Alla är unika, varenda en!
Jag jobbar och sliter som ett djur.. Som längst har jag varit arbetslös 3 veckor tror jag..
Dom senaste åren.. Är det lång tid?
Eller betyder det att man är lat?
Jag skulle väl säga att med tanke på min korta tid som arbetslös så har jag väl precis som hon skriver Amanda
tagit dom skit jobb som jag har fått. Man kan inte alltid älska sitt jobb, men det är iaf ett jobb!
Ett jobb betyder pengar, utan pengar så kan man inte leva! Eller?

Nee... Morr.. Va arg jag blir på dom jävlarna som säger att vi 80-talister bara sitter och rullar tummarna medan vi väntar på att få ett programledar jobb.. Tror ni verkligen, tror ni på riktigt att det är så?
Hallå eller? Hur har alla andra innan gjort för att få ett jobb?
Dom har sökt dom har kämpat och dom har slitit (hoppas jag), precis som vi gör!

Har en gång haft sjuk tur med jobb, men det e "once in a life time"!

Jag gick in i en kiosk/spelbutik för att fylla på min mobil..
När jag kom ut hade jag ett jobb..
Måste tillägga att jobbet då var i ett gatukök..


http://www.aftonbladet.se/debatt/article3765956.ab   LÄS DEN!!!!



Kommentarer
Postat av: Emma

Om jag ser dig skriva dom istället för de och dem igen kommer jag svimma. Du verkar ju så vettig, smart och insiktsfull. Snälla, skriv riktigt svenska!

2009-01-08 @ 20:07:37
URL: http://CA88times12.blogg.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0