Hemläxa, Mat och Pengar


Jamen har ni hört vad trevligt?
Snart ska jag sätta mig och plugga lite jobb.. Det är inte alla som har ett jobb som dom måste plugga till va?
Lite textfraser som vi ska lära oss utantill är det tänkt.. Så jag ska väl sätta mig med det inom kort..
Innan jag somnar iaf det kan ju vara ganska så vikitgt.. Jag måste ju som komma ihåg det imorgon..
Annars blir nog inte chefen så glad på mig..

Men det är mycket annat som jag tänker på med.. Hm..


Såg ett program som heter "Matakuten" på tv 4 innan..
Det är nästan så att man blir mörkrädd.. Det är skrämmande det med den svenska skolmaten.. Visst att jag alltid har vetat att den inte har varit toppen.. Jag menar, jag har faktiskt äit den!
Men det är ändå helt sjukt..
Dom som jobbar som så kallade mattanter sen.. Vad är det med dom? Är inte dom lärda så från gamla dar att det ska vara nyttig mat som är näringsrik för barnen?!?!
Det kan man ju inte påstå att det verkar som att den var.. Hm..
Å nu när dom måste göra något åt det.. Ja då verkar det bara som att dom skulle vilja gå och gömma sig någonstans..
"Åh neeej... Jag måste jobba... " 
Byt ut dom eller nåt! Finns nog en massa ung kraft som skulle vilja göra ett kraft tag i ett skolkök.. Hm..
Det är då iaf så att jag blir upprörd..

Världens pengar.. Sveriges pengar.. Allas pengar??
Det är väldig massa prat om pengar på nyheter och i tidningar nu.. Det verkar som att vi kommer att falla?
Eller kommer vi verkligen att göra det?
Tänk att dom äntligen har vaknat när det häller alla dom där skyhöga lönerna som direktörer och allt vad det är får..
Det finns ju dom som har så sjukt mycket pengar i lön att dom skulle kunna försörka ett par kommuner var på en månadslön.. Ska det verkligen vara så?
Visst att sverige inte haft jätte taskigt ställt innan.. Men tänk om dom kunde ha haft en human lön och sen delat med sig av resten.. Haha.. Då skulle det nog kunna ha sett mycket annorlunga ut..
Å att Usa klagar.. Varför? Dom har ju med folk som har en massa massa pengar..
Typ sånna där som sjunger, spelar hockey, fotboll och allt vad det är.. Dom finns för den delen inte bara  där..
Poängen med det hela är väl att det är irriterande bara att en del har så sjukt mycket pengar att dom kan låta hela familjen simma i det och mer där till.. Medan andra måste vända på  varje krona..
Världen, livet inget är rättvist och kommer väl aldrig att vara heller.. Hm..

Bara lite av mina tankar... Hm.. Hm.. Det är det jag kan säga.. Hm!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Håller med dig.

Men samtidigt är det tur att det är olika. Tänk om alla skulle haft likadant med allt. Vilken tråkig tillvaro och vad skulle vi då klanka på...

Men mer rättvisa då det gäller löner det skulle inte vara fel.

Kram

2008-10-07 @ 09:39:12
Postat av: Mamma

Jag är glad att du vet nyttan av att äta näringsrik mat.

Kram

2008-10-07 @ 09:39:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0