Svampskogen


Inte idag och inte igår.. Men i torsdags så var jag och Robban ute i skogen och plockade små gula.
Små gula det är då kantareller. Det var inte så lätt för dom var svårfunna men några hittade vi ju iaf. Så det blev allt lite : )
Nu sitter jag iaf mätt i magen efter min goda kantarellsmörgås.. Mm.. Massa gott var det. Fast att Robban skrämde mig när jag frågade om det var för sent för att äta dom nu. Jag kan ju inget om svamp. Kommer inte precis från en svampfamilj.
Mamma lilla blir jätte sjuk av svamp. Nu sotter jag här nervös men jag tror inte att det är någon fara..
På tisdag kan det hända att det blir svampplockning igen : )
Då skall en liten Tindra följa med, inte min Tindra men ändå en liten Tindra.. Oj vad många Tindra det blev i den meningen.
Men det är ju ett fint namn så vad gör det? Hehe..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0