Jul ledigt..


Nu har lilla jag en massa fritid. Knappt så att jag vet vad jag ska göra med det och nästan längtar tills att det ska bli imorgonkväll så att jag kan få jobba lite. Jag tycker nog om mina jobb riktigt mycket iaf. Lustitgt det där. När man är där så längtar man därifrån och när man inte är där vill man tillbaka. Det är nästan som när man var yngre och gick i skolan. Man ville inget annat än att ha jul och sommarlov men när man hade det så var det inte alltid jätteroligt.
Som det kan vara!

Började iaf min ledighet med att möta upp Zandra med bror inne i nordstan där dom yrade runt för att hitta en massa julklappar. Faktiskt riktigt trevligt fast att jag hade jätte ont i mina fötter och var jätte trött. Men om man är trött och har ont i fötterna så passar det väl utmärkt med en kaffe fika? Man sitter stilla och får i sig lite uppiggande. Haha..



Vaniljlatte och muffins. Gottigt värre! Vaniljlatte är nog min nya drog tror jag. Haha. Å om man inte kan bestämma sig för vilken muffins man vill ha så köper man två olika och äter halva var. Allt går att lösa tror jag.


Nu sitter jag i min soffa och bara väntar på att dagen ska börja på riktigt. Snön verkligen vräker ner utanför mitt fönster. Jag har fått sopa min lilla uteplats för att jag ska kunna ta mig fram. Men jag bara myyser! Snö! Det är helt fantastiskt, underbart! Jag gillar verkligen snön! Varför flyttade jag ifrån snön? Hm. Det funderar jag på ibland. Jag ångrar det fast att jag inte ångrar det kan man nog säga.

Höll nästan på att gå och beställa en tid hos tatueraren igår. Ojoj! Men jag fick sådan sjuk lust att tatuera mig. Så där på impuls. Vilket antagligen inte är någon bra ide! Men jag har tänkt på självaste tatueringen ganska så länge. Vet bara inte vart jag skall ha den. Så jag får nog vänta med det innan jag får för mig att verkligen boka en tid. Kan ju vara bra att ha ett genomtänkt ställe innan man tar och sätter dit något som man kanske kommer att ha hela livet. Det finns ju sätt att ta bort dom nu, men gör jag det så är det ju för att jag vill ha den. Så jag får nog tänka på det ett tag till..

Någon som har ett tips på ett bra ställe att sätta en liten tatuering som består av endast text,
två ord?



Nu tror jag att jag ska kolla om det behövs sopas igen..
Måste nog ta ett kort på detta snart. Det yr från taket när det blåser då det nästan blir helt vitt utanför fönstret..




Kommentarer
Postat av: Marita

Nyt av ledigheten vennen... E alt godt å ha.. :)Kos & Klem

2009-12-17 @ 14:25:07
Postat av: Mamma

En plats som bara kan synas när man själv vill visa. Tex baken.



Kul att ni får snö. Här har kylan slagit till. Just nu ligger vi på 24 grader minus. Vill hellre ha snö.

Kramar

2009-12-17 @ 17:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0