Burrr...


Ja minst sagt! Det är då inte varmt ute. Det är visserligen bara ynka -7 men det känns som mycket mer än så.
Tänk så ovan man är kylan nu för tiden. När man bodde "hemma" i norr då var det kallt när det var -15 eller något i stil med det. Men nu klagar man så fort det paserar -5 eller nåt sånt. Haha. Tänk sikken skillnad det kan vara ändå.
Det är en kylig morgon och jag är åter på jobb. Skulle ha haft två lediga dagar, men får jag det tro?
Njae, inte riktigt. Min sjuke kollega som har repat sig någorlunda skall komma in idag men han tyckte att det var bäst för honom att komma så sent som möjligt.
Så jag kan se fram emot en dag för mig själv, vara här ända till kl 16 å lite till innan jag blir avbyttt.
Håll tummarna för att jag inte behöver gå på toa. Haha..

Läste lite i aftonbladet, väldigt trevligt att fördriva tid med det när man dricker sitt morgon kaffe tycker jag.
Så läste jag om en väldigt mäktig man i Usa, Chesley "Sully" Sullenberger heter han.
Han arbetar som pilot. Han satt backom spakarna på ett plan som lyfte ifrån en flygplats i New York och skulle till North Carolina om jag har förstått det hela rätt. Men det bidde inte riktigt så.
Om inte jag har läst och förstått det hela helt fel så "koliderade" flygplanet med ett gäng gäss som satte motorerna ur spel. Vilket ledde till att de var påväg att krascha. Men det är där "Sully" kommer in i bilden och gör något väldigt väldigt bra. Han lyckas hålla lugnet och "landar" planet i vattnet eftersom att han inte hann få något landningstillstånd innan hans radio slutade att fungera. Vilket ledde till att han räddade livet på alla 155 som var med på planet, någon eller några hade mindre skador. Men vad gör det när man har livet i behåll?
Helt klart värt att hyllas, det tycker iaf jag! Han blev en hjälpte i Usa och det tycker jag är med all rätt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-01-16 @ 15:07:17
Postat av: emsie

Haha, nee ;)

2009-01-16 @ 15:07:30
URL: http://emmsie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0