*Snö*


Ja nu var det vitt ute. Det har det inte varit innan i år. Men idag har det snöat och snöat i flera timmar så nu är det banne mig vitt. Jag tycker väl att det e lite trist att snön kommer föst nu, men det är ju iaf snö.
Så det var nästan mysigt att gå till bussen idag : )
Det var så att det knarrade under fötterna när man gick, den enda nackdelen var väl att det blåste så att jag fick snö i ansiktet. Inte riktigt lika mysigt, men det funkar. Mössa och halsduk så är det inte så farligt.

Det var väl min morgon det. Sitter här nu med mitt kaffe och väntar på att det ska komma nåt folk hit ut idag.
Sjukt lungt både i går morse och idag. Men det är ju januari och pengarna är väl så gott som slut för dom flesta?!


Lyckligt och ledsamt kan man läsa om idag på expressen. Visserligen så står det inget om det ena fallet men det finns bild. Det handlar om två älgar. Den ena älgen hade riktig tur och kunde räddas från isen där den halkat runt länge.
Helt matt skulle jag kunna tänka mig att den lilla stackaren var. Synd om djuren!



Men den andra som man bara får se bild på gick det inte alls lika bra för. Det står bara en enkel rad under bilden
" Den här älgen frös fast i isen.Foto: Daniel Molund". Det var allt som stod. Känns inte som att den älgen klarade sig. : (
Kan inte vara lätt att vara älg alla gånger. Verkligen synd på ett så fint djur tycker jag, men den hade väl gått åt till älgjakten iaf.  Åå så negativit det lät, men jag gissar ändå att det skulle ha varit så..



Jaha.. Efter det då..

God morgon!

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja du vet ju hur det är...äta bör man annars dör man...och det där med att mannen skall ordna maten på bordet.

Kram

2009-01-08 @ 11:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0