Klättra Kvinna!


Minst sagt! Detta var visserlige förra helgen men dom säger ju bättre sent än aldrig!
Så förra lördan så var jag och min Donna iväg och klättrade. Det gick jätte bra!! Trots att vi båda lider av höjdskräck.
Men vill man så går det eller? Hehe..
Vi åkte iaf till Lysekil på lördag morgon och sammlades där. Vi var allt som allt fyra personer som skulle klättra så hade vi även med en instruktör. Fick en jätte snabb genomgång om man ens kan kalla det för det. Men sen var det bara att klättra.
Självklart fick ju jag börja, det var ju bara lite nervöst. Ganska så väldigt nervöst skulle jag säga. Inte det lättaste jag gjort.
Litade varken på repen eller mig själv till en början så jag hann inte ens halv vägs upp innan jag var helt slut.
Benen skakade och armarna med. Så jag fick komma mig ner igen. Men sen var det Donnans tur! Å jäklar vad hon klättrade! Sjukt imponerad! HELA VÄGEN UPP PÅ FÖRSTA FÖRSÖKET! Hon var såå GRYM! Jätte glad blev jag för henne.
Hon klarade det fast att hon var höjdrädd. Så höll vi på hela dagen. Klättrade upp och firades ner. Vi var allt uppe tre ggr var om man kan räkna min halva. Sjukt varmt var det med. Stekande sol hela dagen och ingen vind alls.



Men det var en upplevelse som jag sent kommer att glömma : )
Tack tack Underbara du för att du följde med mig :)



Dom otroligt tjusiga skorna..



Våran glada instruktör helt full i typ talk eller nåt sånt..
Det var så varmt att vi behövde hjälp med greppet.. Så när Donnan tog sig lite blev det ganska mycket och han fick snö..
Iaf känslan av snö den varma dagen.. Haha..

Kommentarer
Postat av: Mamma och Erik

skulle aldrig få upp mig där inte har alldeles för mycket höjd skräck.

Har inte bilderna kommit fram till dig????? har ju mailat, bla på momma och dig

Du skulle ringa när du var klar med slingorna... men du kanske inte är de än....

Kram

2009-06-06 @ 19:59:24
Postat av: Marita

Underbar dag va da vennen :) Takk for at eg fekk ver med.. Kos & klem min skjönne :)

2009-06-08 @ 13:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0