Michael Jackson mitt i natten..


Lite mer än 24 timmar sedan nu. Sedan jag hörde att det hade hänt. Att kungen av pop dött.
Visst att man inte kände honom eller nåt men man har ändå vuxit upp med hans musik runt omkring.
Kommer faktiskt ihåg en gång när jag var mindre och vi var på fallens dagar eller vad det nu hette. Då hade dom uppträdanden där med dom som hade varit med i sikta mot stjärnorna. Det var en kille där som gjorde Michael och han gjorde det bra. Man kunde tro att det var på riktigt. Handskarna, stilen och allt..
Minns det nästan som igår fast att jag var så liten då.. Kommer ihåg att jag tittade ut över alla i publiken och upptäckte att alla börjat kolla åt mitt håll.. Fattade inte något för ens jag vände huvudet mot scenen igen. Han stod mitt framför mig och böjde sig ner för att ta mig i handen.. Kommer ihåg precis hur det kändes när han tog mig i handen hur han klämde till eller vad man kan kalla det. Även fast att det inte var den riktigta Michael så var det riktigt för mig och det var stort för mig som var så liten då.. Kommer nog alltid att minnas..

Inatt, ikväll nu nyss.. Flera gånger om har dom spelat hans musik på jobbet. Det har varit blandade känslor för det.
Men sista låten ikväll var hans och det var helt klart värt!

Vilken var den sista låten på din klubb inatt?



(kommer att skriva mera, men nu måste jag ju sova..)

Kommentarer
Postat av: modern

Lite konstigt men den killen du berättade om som "härmade" Michael tror jag även var i Uddevalla och då var jag och Rebecca där. Då var Rebecca typ 8-10 år kan det stämma? Helt klart har han påverkat mycket i musikvärlden.

2009-06-27 @ 12:00:27
URL: http://kittelsen.blogg.se/
Postat av: Nina

ja du gumman, de var på fallens dag i Näsåker det skedde och du var kring 9-10 år.

Michel var en som sjöng mycket hos oss och vi dansade loss.

kram kram kram

2009-06-28 @ 09:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0