Nattsvarta tankar eller svarta tankar i en natt? Va?

Precis just nu. Hem kommen från jobb.. Jobbat nu ca 25 h på snart 48 h..
Så sjukt trött jag är.. Men ändå inte trött på det sättet att jag kan lägga huvudet på kudden och somna..
Tankar till tusen! Tankar som snurrar..
Helt ärligt tror jag hela min värld snurrar just nu.. Haha.. Som det kan bli va?

Trött trött trött..

Vad kan man säga? Många som undrar vad som händer.. Kan egentligen inte svara för att jag vet inte riktigt fast att jag vet.
Men det är ändå så konstigt. Det är liksom inte alls vad jag har väntat mig. Men egentligen har jag inte väntat mig något heller. Hur ska man kunna vänta sig något från en annan person?
Förlåt, men hur kan man lita på andra människor?
Det var få som jag litade på.. Nu är dom färre! Saker som händer.. Livets alla läxor.. Ja allt vad man nu ska kalla det.
Tänk, känn, lev och lär.. Är det så?
Kanske.. Jag vet inte.. Men allt är då bra konstigt iaf.

Hur ska man säga? Jag skulle vilja kunna beskriva det jag känner.. Men jag vet inte riktigt hur.
Om man har ett mål en tanke och en plan. Något som man har sett fram emot och något som man har kämpat för.
Så får man ett samtal som gör att hela alltet bara faller.. Vad gör man då?
Pga någon annans val, hur den personen har valt att leva sitt liv. Så måste man sätta sina egna drömmar och mål åt sidan. Bara lägga det på hyllan och börja om igen. Hur många gånger ska man orka det?
Hur många gånger ska den personen få dra undan mattan under fötterna på en? Bara rasera det som man kämpar för?
Må tyckas att det låter hårt, eller allvarligt kanske. Men det är precis så det känns. Någon annan som bestämmer vad man ska kunna göra och inte. Rätt eller fel?
Jag har faktiskt ingen aning.. Känner till att man inte alltid får som man vill. Men någon hejd måste det ju finnas eller?


Att drömma känns helt meningslöst, vågar man verkligen det?
Att le, det är farligt för då kanske du är lycklig och då kommer nästa smäll..

Någon sa till mig en gång att man lever livet i lyckliga och olyckliga perioder.. Det kan stämma. Men jag har slutat att hoppas att det gäller mig. Jag trodde ett tag att det stämde även på mig. Men nu tror jag inte längre. Jag till och med vet att inte stämmer på mig. Den personen sa att man lever lyckligt i två år och sedan har man tre olyckliga år. Eller så kanske det var tvärtom. Jag kommer faktiskt inte ihåg för att det var så länge sedan. Hon sa till mig att jag skulle bli lycklig i januari, hon sa det i juni tror jag. Alltså skulle jag bli lycklig januari 2005. Något hände och jag trodde på det. Jag kände lycka.. Jag var riktigt glad. Men sen då?
2006 kom och lyckan försvann.. Det var inte bara en sak som hände det var inte två. Det var så mycket!
2007 kom och lyckan fann inte sin väg tillbaka..
2008 inte ett dugg bättre, förlorar jobb och nästan hem.. Läskiga grejer.
2009 det har inte ens gått halva tiden och mina mål som jag satt upp har raserats.
Jag säger inte att jag har haft lyckliga stunder. Men om man väger de lyckliga mot det andra som händer så vinner dessvärre alla de mindre bra stunderna. Med min matte så blev det inte några tre lyckliga och två olyckliga eller tvärtom.
Inget av det. Det var liksom inte bra alls.. Eller?
Jag vet faktiskt inte. Men det stämde inte iaf. Jag som ändå trodde på det och verkligen hoppades. Jag hade ju faktiskt från en början en dröm om att jag 2009 skulle vara gift..
Men eh.. Det är nu 2009 och inte är jag gift inte.. Inte ens i närheten.. Det var väl visserligen bara en detalj men ändå?!

Herre gud vad jag skriver!

Men jag skulle kunna sitta här och skriva hela natten. Inte för att jag egentligen blir något klokare av det och säkert ingen annan heller. Men ändå.. Det är gott att kunna skriva. Fast att det känns som att det är sjukt osammanhängande. Jag på börjar en tanke och en mening i mitt huvud. Men jag avslutar med att skriva en helt annan eller så har mina tankat hunnit springa så långt bort att fingrarna inte alls hinner med..
Klockan den tickar på den med för den delen.. Inte heller något bra. Det där med sova är ju trots allt en rätt bra grej..

Ne nu har jag nog yrat klart.. Får fortsätta att tänka mig till söms..



Men du.. Vad har du gjort med mig? Varför blev det så här? Vad hände.....?
Känner inte igen mig själv..



Snart gryning nu.. Så det kanske inte var nattsvart eller svarta tankar..
Bara en grötig röra men en massa konstiga tankar och påståenden..
Ord som säkert inte ens ligger i rätt ordning eller kanske t.o.m är skrivna två gånger..
Men vad gör det? Det är ju så vimsig och väck jag är just nu.. Haha..

God Natt och God morgon!

Kommentarer
Postat av: modern

Ja du Anna ibland kan livet kännas orättvist. Har inga bra tröstande ord. Tyvärr kan man ha år av bara olycka känns det som men får gå vidare ändå.

2009-05-18 @ 17:31:17
URL: http://kittelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0