Min tur?

Eh.. Nu fattar jag inte nåt.. Läste mitt horoskop idag..
Under tigerns år stod det "ni kommer att gå skilda vägar", är det ett tecken eller? Är det någon som försöker att säga mig nåt? Det är nästan så att man kan tro det.. Misstänka något litet sådär.. Ni stackare som hört mig tjata om detta over and over vet nog vad jag tänker på. Senast igår kändes det som att det verkligen var över, inget att hänga upp sig på. Det finns inget att gå tillbaka till. Igår stod det "titta bakåt". Jag tittade bakåt igår...
Men jag kunde inte se något.. Idag står det att vi skils åt.. Det känns ännu mer som att det är ett tecken..
Ledsen att behöva säga det.. Men det är nog över.. Det fanns nog inte ens på riktigt..

Herre gud..! Jag fattar inte nåt.. Visst man ska ju inte ropa hej innan man kommer över ån men ändå! Jag brukar ju sällan ha tur. Så mycket som har gått snett för mig ett bra tag då va.. Men nu? Hallå vad hände? Är 2009 mitt år eller nåt?
Ibland undrar jag. Det var en som sa till mig en gång att tur och otur går hand i hand. Man har två års lycka sedan har man tre års olycka. Det kan nog faktiskt stämma.. Det är tre år sedan nu. Tre år sedan dom lämnade oss kvar här att minnas.
Tre år med tårar av många olika anledningar.. Men nu då?
Nu har det gått tre år.. Vad har jag som jag tycker är så bra? Kan nog säga att det är inget jag saknar iaf! Som det känns just nu så kan jag vara lycklig. Jag tror och hoppas att det är mina lycko år som kommer nu. Jag vill!

Såå glad att jag har mina vänner! Man kommer ingenvart utan sina vänner! Vem ska lyssna på det eviga tjatet om man inte har vänner? Väggen?! Nee den ger sällan svar.. Tacksam är jag för att jag har mina vänner. Dom är lycka för mig!
Jag har fått en fast tjänst, jobbar på ett ställe där jag trivs som fisken i vattnet. Visst att alla jobb kan man vara le ibland. Men än har jag bara varit less i kanske fem minuter sen har det gått över. Plus att jag har världens bästa extra jobb. Hallå Harrys!

Det var ändå bara två grejer. Finns så mycket mer..

Jag skulle kunna skriva och skriva i evigheter.. Det var så länge sedan jag bara skrev. Men jag skulle nog inte få ihop alla mina tankar i ord. Det bara snurrar uppe i huvudet på mig nu. Massor av saker som jag skulle vilja skriva men eftersom att jag tänker på så många saker samtidigt så blir det bara kaos uppe i skallen min! Jag hade en tanke när jag började att skriva.
Nu har jag en helt annan..

Jag tänkte på något roligt från igår. Inte bara att jag hade en helt sjukt bra dag med Marita. För vi hade verkligen en VÄLDIGT bra dag. Bättre än på länge. Inte att vi brukar ha det dåligt när vi umgås utan bara att allt bara flöt på. Det var bara vi och tiden sprang förbi eller nåt. Haha.. Nu låter det som jag sjunger snart. Men det var ändå inte det jag tänkte på när jag började skriva.. Utan något som jag ser fram emot till nästa vecka.. Ska bli så spännande! Tur eller otur det vet jag inte än..
Så öppnade jag mailen nu på morgonen och vad har jag fått?! Jo ett mail från en hyresvärd som jag har jagat! Han har en snart ledig lägenhet, en lägenhet som jag är rätt så säker på att jag vill ha! Nu har jag ett nummer som jag kan ringa för att få titta på den lägenheten. Efter att jag har tittat vet jag verkligen om jag vill ha den eller inte. En tvåa på söder. Mitt kära goa söder. Hehe.. Är jag en söder tjej mamma? ;)

Det är bara så många små saker tillsammans som får mig att fundera, är det min tur nu?








Mormor, Morfar?
Är ni med mig?


Kommentarer
Postat av: banan

dom är alltid med dej

2009-05-07 @ 11:04:49
Postat av: Nina

I allas vårat hjärta du finns.



Självklart är det på söder vi ska vara. Det är nog där det finns. Jag sökte inte utan fann. Så Söder är nog rätt.

Kommer ni snart??????? Sommarn har börjat här oxå...

Många kramar mamma

2009-05-07 @ 20:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0