58


Endast 58 dagar kvar till jul..

För första gången på länge så längtar jag efter julen. Känner ett sug efter att få pyssla och dona. Fixa och trixa. Ordna julmys hemma.
Men jag har ett litet bekymmer. Jag äger ju inga julgrejer! Hur gör man då, då? Inte precis så att jag kan springa iväg och köpa en massa massa grejer.
Så nu har jag suttit och tittat och drömt en stund. Men har ännu inte hittat dom "perfekta" gardinerna, inte heller en bra duk. Vill ha en helt vanlig enfärgad stor vit duk som jag kan ha vid alla olika tillfällen bara med andra pynt.



Lite små grejer som jag tror skulle kunna göra det mysigt hemma. Men det är ju det där med granen.. Ska man ha en grön som alla andra eller ska jag köpa en sådan där rolig en på rusta. Om jag ens ska köpa någon alls.. Äh..
Det är ju faktiskt 58 dagar kvar så jag har ju GOD tid på mig att fundera över det..


Grejerna kommer från ellos, haléns och jotex



Utöver det så är jag bara en massa massa förkyld. Näsan rinner så att jag blir tokig. Men det är bara att kämpa på. Så jag jobbade så länge som det bara gick idag iaf. När jag kom hem insåg jag att brödet var så gott som slut och min jäst höll på att bli gamal så jag fick ta och röra ihop en liten limpa. Den blev inte helt som den skulle men det blev ju bröd iaf.
Nu ska jag dricka upp mitt te och sedan är det sänge..

Imorgon har jag massor att göra..
Tänkte försöka att:

  • Betela räkningar
  • Dammsuga
  • Torka golvet
  • Vika tvätt
  • Plantera om blommor
  • Dammtorka
  • Baka mera (kanske)

Sen är det säkert något mer som jag inte kommer på just nu.. Men det kan nog bara för att inte min hjärna fungerar som den ska..

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vet du nån som ska hitåt... de finns ju lite grejer här..Julsaker menar jag. Kanske något som skulle passa.

Elda försiktigt, kom ihåg att blåsa ut ljusen.

Älskar dig

2009-10-28 @ 09:35:52
Postat av: mommen

Hej gumman synd att inte affärerna har fattat att det långt till jul. Håller tummarna att du snart får ett nytt jobb, kramen från Ö-tanten

2009-10-28 @ 11:31:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0