Alla vi som söker jobb..


Tänk så många vi är som söker jobb ändå. Men att hitta jobben alla gånger är inte så lätt. Det räcker inte alltid att bara klicka sig in på ams.se, alla jobb finns inte där!
Det gäller att kolla lite mer. Tänka steget längre..
Man får ju kolla på alla företags hemsidor. Många struntar visst i att lägga ut sina lediga tjänster på ams. Andra lägger inte ut dom på nätet alls för att dom kanske känner någon som känner någon.
Man måste verkligen försöka kolla sina kontakter och vara aktiv om man vill ha ett jobb..
Jag gillar inte tanken på att jag kanske kommer att bli arbetslös igen. Det är en mardröm att vara arbetslös. Man blir så sjukt begränsad och rastlös. Det är iaf inget som jag rekomenderar. Enligt mig så kan man inte bara kolla på dröm jobben. Man måste kolla allt. Ett jobb är bättre än inget jobb alls. Om man har ett så kan man söka ett annat undertiden om det skulle vara så. Men att gå hemma på heltid det funkar bara inte.


Såg en artikel om en kille som faktiskt gjorde något ordentligt smart..



Det gäller ju att vara den som syns och hörs mest så..
Nu gäller det bara att inspereras och söka mera!

läs mer på aftonbladet.se



Kommentarer
Postat av: modern

Bra grej att annonsera STORT om det.

2009-10-06 @ 21:20:16
URL: http://kittelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0