Höst?


Är det verkligen höst på riktigt? Man kan ju fundera. Löven börjar ändra färg och kallt börjar det bli.
Men ibland känns det som om någon försöker luras ändå. Det fina vädret, solen och alltihop. Det känns inte helt höst fast att det känns som jätte mycket höst. Konstigt det där.

Men det som får mig att fundera mest av allt är nog det jag hittade idag..


Att hitta smultron som är röda det är inte höst för mig. Det är snarare sommar det.. Sommar med smultron på ett strå. Hur gott och hur mycket sommar är inte det?
Jag blir då väldigt förvirrad. Vad hände där? Jag bara undrar..



Du ska inte tro det blir sooommar....  Lr?

Kommentarer
Postat av: Mamma

samma här... hittade både blåklockor och andra blommor igår när jag var ute och gick. Konstigt, jag menar löven på träden har ju börjat bli röda... hur konstigt kan de bli

Kram

2009-09-30 @ 11:49:24
Postat av: modern

Helt plötsligt när jag var ute och åkte bil såg jag att höstfärgerna fanns på träden!! hade liksom missat det och det var innan köldknäppen

2009-09-30 @ 22:14:09
URL: http://kittelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0