Om Julen..

Nu så skall jag skriva ett par rader om min Julafton. Några dagar för sent men bättre sent än aldrig va?
Så min jul började såklart med att jag vaknade. Lilla söta Zandra hade lagt ett paket på sängen tillsammans med en liten lapp där det stod att jag inte fick öppna det för ens hon kom hem..
Sen så städade jag lite innan vi samlades några stycken för att åka upp till jobbet och äta en bit mat ihop.
Efter mat och gott sällskap med lilla Skarsnuten familjen så bar det hem till vår lilla garderob. Där satt vi bara lugnt och stilla jag å Zandra, kollade på tv, åt lite julsmörgåsar och drack julmust. Sen så öppnade vi lite paket. Jag fick mig en riktigt god parfym av Zandra. Hon fick ingen av mig :/ Jag har ju liksom inte tänkt att jag skulle fira jul på det sättet.. Men det var väldigt snällt av henne att tänka på mig. Blev verkligen JÄTTE glad!
Så till kvällningen bar det av till våran lilla Boss som skulle bjuda på glögg och pepparkakor. Efter ett par timmars väntan på glöggen då blev det även lite julklappsutdelning där. Alla fick vi oss en flaska skumpa var :)
Mycket trevligt! Skall spara den till ett speciellt tillfälle.. Kanske ända tills min 25 års dag? Vem vet..
Så blev det natten av det hela. Hem till lilla Kojjan igen och sova. Men innan vi somna blev det lite film hos grannen. Ofta det blir film hos grannen. Men det är ju bara för att han har större Tv och så är det väldigt trevligt att sitta ihop allesammans och titta på tv..
Det var min jul det, alldeles lagom med jul enligt min smak.. Men som jag nog sagt innan. Kommer att ta igen det där julfirandet någon dag om några år..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0