Vinprovning

Igår hade vi vinprovning med jobbet. Väldigt intressant! En annan som inget kan har ju massor att lära! Såå sjukt mycket att lära.. Kommer nästan inte ihåg något men lärde mig ändå en hel del. Det var prat om druvor och jordmån och allt vad det var. Så mycket som spelar in på smaken och alla dessa platser som har sitt eget vin. Häftigt! Imorgon blir det ännu mer vinprovning. Så jag ska drillas som bara den. Kommer att bli grym på det här en vacker dag!
Det började med en vinprovning.. Sen blev det lite annat. Bilden talar väl ganska så bra för sig själv..

För övrigt så hade vi ett jättestort sällskap i helgen. Dom skulle vara ca 120 pers men det blev inte riktigt så. Tror att dom i slutändan blev omkring 100 så det var fullt tillräckligt! På lördagen hade dom en fyra rätters meny. Väldigt många tallrikar att springa med. Kändes som att det aldrig skulle ta slut. 400 tallrikar med mat som skall ut å lika många glas vin att fylla. Som vi sprang! När det är daxs för servering då jäklar är det tid att springa. Alla måste hugga in för att maten skall komma ut så fort som möjligt och för att det skall vara varmt. Men det är riktigt kul! Det sällskapet hade vi iaf där fredag och lördag. På söndagen så checkade dom alla ut.. Tomt igen typ.. Nästa helg har jag ingen aning om vad som kommer att hända ännu. Känns som att man får ta en dag i taget.

Jaha.. Utöver det då? Hm.. Det händer massor! Lärt känna jätte många nya människor. Härliga som få! Kommer att bli den kalasvinter tror jag. Det är goa människor med humor. Gillar detta skarpt!
Skall bli intressant på Onsdag då vi kommer att ha kickoff för alla på jobbet. Ingen aning vad som kommer att hända men vi skall börja kl 09.00 å sluta någon gång långt senare. Spännande..

Kommentarer
Postat av: SOFIE - följ mina äventyr!

sv: oj det var duktigt!!:) jag hade en bra helg tack:)

2010-12-06 @ 16:19:53
URL: http://sofieahl.blogg.se/
Postat av: liindblaads

Hej, har nu en tävling i min blogg tsm med en annan bloggare, de ät Salescity.nu som sponsrar oss med ett presentkort från nelly.com på 250 spänn ?

intresserad ?, läs reglerna innan du deltar

kram

2010-12-06 @ 20:24:26
URL: http://liindblaads.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0