Vinterland

Tyckte innan när det kom lite snö hemma i Uddevalla att jag var i ett vinterland. Men no, no! Nu är jag verkligen i ett vinterland. Det är kallt hela tiden och går du ut så måste du ha så mycket kläder att du knappt kan röra dig om du inte vill frysa ihjäl. Till å med Zandras bil gnäller när det är dax att ge sig av till jobbet. Nu är det helg igen och dax att jobba snart.. Sitter här och studerar de andra som började innan mig. Dom springer runt här och donar å grejar. Massor av saker som äntligen har kommit. Sånt som saknats innan. Så nu kommer det att bli ordning på det här bygget med hoppas jag. Önskar bara att min konstiga magkänsla kunde försvinna. Hoppas verkligen att det bara är en fix ide som jag fått. Något som försvinner fort! Hoppas verkligen det!
Dagarna här har än så länge bara runnit iväg. Kan knappt fatta att det är fredag igen och att vi snart har varit här i två veckor redan. Om det nu gått två veckor snart så är det inte mer än 24 veckor kvar innan denna säsongen är slut. Wow! Undrar om all tid kommer att gå lika fort som nu. Då är det nästan hemfärd redan imorgon typ..

Så här ser det ut där vi bor. Längst ner, längst ut på hörnet. Där har vi det vi nu kallar HEM..

Kort tagna efter vägen...

Det kommer att komma fler bilder. Skall försöka ta några fina bilder från utsikten på jobbet. Blir gött bortskämd när man jobbar här uppe. Om dagarna ser man berg så långt ögat når.. Just nu ser jag himlen som byter färg ovanför de vita fjälltopparna och om natten ser man alla små lampor nere i dalen. Åh! Det är väl det man kan säga. Det är verkligen fint! Finns nog inte mycket som klår detta inte. Får verkligen jobba hårt för att hitta nåt som klår detta till våren/sommaren. Men det klarar vi nog säkert. Längtar iaf ordentligt till värmen. Det där man kyla e ju inte min starka sida egentligen. Men det blir nog bra skulle jag tro..
Nee nu skall jag njuta lite av utsikten och ta mig en kaffe så att jag får upp lite värme och en smula energi innan det är dax att klistra på leendet för resten av kvällen..

Kommentarer
Postat av: SOFIE - följ mina äventyr!

hejhej! hoppas du får en mysig lördag:)

2010-12-04 @ 14:59:58
URL: http://sofieahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0