Bubblan

Har suttit en stund och pillat med en bild. Fick mig då en liten tanke.




Inte bara en tanke utan flera.
Det finns så många sätt som man kan tänka på en bubbla!

Det finns dom som lever i en.
Det finns dom som får glädje från dem.
Den eller dom är väldigt, väldigt ömtåliga.
Dom är vackra.

Det finns många sätt att se på en bubbla och det finns många känslor förknippade till bubblor på olika sätt.
En bubbla för mig är något som jag inte lever i men som ger mig glada minnen från min barndom.

Man kan bubbla en massa smörja.
Man kan bada i bubbel och man kan dricka bubbel.
Det är en annan form av bubblor det.

Bubblor i alla dess former.
Vad tänker du på när du tänker bubbla?
Vad förknippar du ordet bubbla till?

En bubbla för mig är även en blå bil som våran Präst hemma på gatan körde.

Så vad tänker du på nu?
Bubblar dina tankar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0