SnöRapport 3


Känns som att jag bara skriver om snö just nu. Men jag är så imponerad av vilka mängder det kan komma. Fast jag måste säga att i det läget som är just nu så vill jag verkligen inte mer. Kommer ju knappt ut genom dörren. Hade funderingar på att gå och handla idag. Men nu känner jag mig ganska så osäker. Känns inte alls lockande att ge sig ut i detta väder.


Det blåser ju så mycket snö att det ser ut som att det är dimma ute!
Såhär såg iaf min uteplats ut nu när jag vaknade. Blir ingen bild på taket för tillfället eftersom att jag inte ville gå så pass långt ut. Tar det kanske lite senare. Men det är helt sjuka mängder! Det är ju hela vägen upp till räcket. Dörren går säkert inte att öppna innifrån heller. Det är dörren som leder till mitt trapphus så att jag kommer ner och ut. Min dörr var svår att få upp så jag undrar jag hur det är med den.

Hängde mig även ut genom fönstret och försökte att ta ett kort på hur det ser ut nedanför. Trottoaren eller vad man ska kalla det är obefintlig. Jag skottade lite inatt för att det skulle finnas en liten fläck att stå på utanför dörren som går in till gården. Tur var väl det för det är snö en bra bit över knähöjd där nere nu. Inte så lätt att se på bilen men. Här kommer den! Det som är markerat det är min grannes fönster. Snön når alltså hela vägen upp till fönsterkarmen.


Nu är det mycket snö!
Precis ovanför pilen så är den lilla fläcken eller gropen snarare som jag skottade igår. Men ska man någonstans är det bara att pölsa genom snön.
Förstår man nu varför jag inte är såå sugen på att gå och handla?

Får sitta här och fundera en stund på vad jag ska göra.


Kommentarer
Postat av: rebecca

buhuhu, jag är såååå trött på all snö nu!!!! :(

2010-02-20 @ 17:07:00
URL: http://rkittelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0