Sötnosar!


Riktigt söta små saker! Ibland blir jag sugen på att skaffa mig en hund. Någon att mysa med och ge en massa, massa kärlek. Men jag vet att det inte är precis rätt läge för mig att skaffa hund. Men man kan ju drömma om det iaf! När jag får ett sånt sug brukar jag försöka undvika att kolla på hundar. Men nu gjorde jag det ändå! Dom är så super duper söta dom små djuren. Tänk att ha en lite tuss springandes runt, runt hemma. Någon som behöver en och vill ha ens uppmärksamhet. Mys!


När jag kollar efter en hund så vill jag inte bara kolla på blocket. Det finns så många sidor som man kan gå in på som handlar om adoption. Då gör man en god gärning samtidigt som man kanske uppfyller sin dörm om att ha en hund eller ett annat djur. Det finns andra djur än hundar som man kan adoptera. Djur som kan ha haft det mindre bra eller som kanske behöver ett nytt hem pga. allergi eller annat.


Det finns ofta allt från små, små hundar till jätte stora hundar. Alla åldrar och ibland hundar med vissa speciella behov. Hundar som kanske har fått amputera ett ben eller liknande. Så det finns oftast en hund var och en.


Jag drömmer om att skaffa en hund igen. Men jag vet också att man måste tänka över det riktigt noga! Man kan inte bara skaffa en hund för att ha en. Det är ingen leksak! Man måste kolla så att man har den tiden som man behöver för den lille. Om man jobbar så måste man veta att man kan anpassa sig till hundens ensamtid eller ha någon som kan ta hand om hunden åt en. Man måste kolla så att man har råd för det är inte gratis att ha hund. Det finns jätte många saker som man måste tänka på. Allt jobb som kommer med att ha hund. Gillar man inte att städa kanske man måste tänka igen. För det blir mer stök om man har djur.

Jag är väldigt mycket för renrasiga hundar och vill gärna ha en renrasig men brukar ändå titta på adoptionshundar för att det finns dom som behöver ett bättre hem än det som dom har. En ny chans i livet!
Skulle jag någon gång skaffa hund igen kanske jag skaffar två, vem vet. Då kan jag ha en av varje. Ska man liks ut och gå med en hund kan man lika gärna gå ut med två. Kanske beroende på storleken. Men det går om man vill. Plus att dom inte kommer att känna sig lika ensamma om man är på jobb eller liknande.

Massa, massa tankar och olika vinklar. En hel del "bla, bla".
Men dom är bra söta! Riktigt söta. Dessa tre små finns på adopionssidor.
Priset varierar men brukar kunna vara omkring 3500:-.

Om du skulle köpa hund vad skulle du välja?
Adoptions hund eller kennelhund?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0