Väder..


Det bara öser ner. Sitter här på jobbet och hör hur det smattrar på taket. Rätt så mysigt faktiskt. Ljudet blir nästan det samma som när man sitter på en altan med ett plasttak ovanför. Det gillar jag! Sitta ute i regenet inkurad i en filt och bara lyssna. Kanske en kopp te och en bok på det så är det ännu bättre. Händer inte så ofta nu för tiden. Men jag försöker att efterlikna det med en kopp "jobbkaffe", aftonbladet sittandes på en kontors stol. Inte riktigt samma men så nära jag kan komma just nu. Man tager vad man haver var det va? Gör det bästa av situationen. Snart tror jag dock att det inte kommer att regna så mycket mer. Ser en massa blå himmel lite längre bort. Det är inte fel det heller. Sol gillar jag med. Nära på soldyrkare. Med andra ord gillar jag ju nästan alla väder! Tycker ju även att snö är mysigt. Ligga på en strand och pressa eller bygga snögubbar ute i skogen. Hur gott som hellst ju!

Fler väder dyrkare? ;)


Nu sitter jag då som sagt på jobbet. En smula trött vill jag lova att jag är! Kaffe, kaffe och lite mer kaffe ändå blir det för att hålla igång idag. Även om det är kul att kunna vara ute och dansa flera dagar i veckan så känns det nu att det får vara bra för ett tag framöver. VILA! Det är det som kroppen behöver. En myskväll med tacos idag kanske? Sjukt länge sedan man åt det. Eller om vi kan komma på nåt annat gott att äta. Hm.. Det tåls att tänka på det där..


God morgon föresten..  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0