Dolda vapen?


Är det verkligen okej att bära vapen? Även fast att dom inte syns? Vilken grej det skulle kunna bli! Det är ett skydd för kvinnor. Ett skydd som skadar män. Personligen tycker jag att det är helt ok! Om en man av något slag, egentligen inte ens värd att kallas man, men iaf. Om en "Gris" får för sig att utföra en sådan handling som det hela handlar om så tycker jag att den skadan är allt för liten. Varför ha en tagg som bara ger lite smärta? Se till att det ger men för livet! Den "Grisen" har ju satt sina spår i den kvinnans psyke för livet. Att bli utsatt för något sådant som en våldtäkt är inte kul. Det är inget som någon skall behöva leva med! 

Kan inte ens föreställa mig hur hemskt det skulle vara att råka ut för något sådant. En gång hade jag inbrott i min lgh när jag låg och sov. Det var hemskt! Inte alls samma sak, långt ifrån. Men det var ändå ett intrång i mitt hem. Något som kändes väldigt obehagligt. Man sover inte gott efter det heller. Väldigt ofta som man måste ta en extra vända till dörren för att kolla så att den verkligen är låst. Rycker till så fort det smäller i en dörr eller får ont i magen för att det är något nytt ljud.

Det är som sagt långt ifrån samma sak. Men med tanke på hur illa det kan kännas av en sådan grej så kan jag bara föreställa mig, inte ens det. Fruktansvärt!


Illa att man skall behöva bära ett "vapen" men väldigt trist tycker jag att det inte gör större skada. Visserligen är poängen att "Grisen" ska måsta till läkare för att kunna ta bort den och då bli gripen. Men iaf! Vad får dom för straff då? Nu kommer detta visserligen inte att gälla i sverige där vi har FJANT STRAFF! Hoppas att dom har ordentligare straff i andra länder. Det tror jag nog med tanek på att många åker hit och dummar sig bara för att det är som att bo på lyxhotell när det gäller svenska fängelsen. Men det var väl en annan historia va?


Vad tror du om denna super kondom? Tror du att den kommer att skydda dom försvarslösa kvinnorna mot män som bestämt sig för att dom har rätten att förgripa sig så på en annan? Rätten att bestämma över ett annat liv.. Tror att det kan ge resultat åt båda håll. Smärtan kan få dom att springa sin väg samtidigt som den kan få dom att ta det längre steget. Steget från "bara" våldtäkt till mord. Vilket är då det bättre alternativet? Vara levande död eller faktiskt vara död? En levande död har möjligheten att bearbeta och ta sig till baka till ett någorlunda normalt liv igen. Men ändå?!
Tror egentligen att vi aldrig någonsin i något land kommer att kunna sätta stopp för våltäkterna helt och hållet. Det kommer nog alltid att finnas kvar. Önskar att det fanns ett bra sätt att lösa problem som dessa men finns det verkligen? Om det hade funnits någon så borde den ha blivit påkommen vid det här laget. Kanske att den taggiga kondomen är ett steg åt rätt håll iaf.. ?

Googla den taggiga kondomen och läs mer om den!

 


Kommentarer
Postat av: Stefan

Jag är delad till idén. Sedan 2005 har det i genomsnitt dömts 220 våldtäktsmän per år, vilket givetvis är många men ser man till befolkningen i helhet så är det ytterst få. Nu tar jag siffror ur luften men säg att det finns 1 miljon potentiella våldtäktsoffer och omkring 4000 våldtäktsanmälningar per år (Wikipedia). Om vi bortser från mörkertalet så skulle risken att bli våldtagen vara 0,004%.



Nu när jag funderar på det så inser jag att våldtäkten måste äga rum för att "kondomen" ska fastna på mannen vilket betyder att det psykologiska traumat redan har uppstått. Målet skulle då istället vara att gripa mannen när han uppsöker läkare men vad gör att mannen själv inte kan klippa / skära av den?



Som sagt, intressant idé men jag skulle gärna höra vilka fördelarna är.

2010-06-25 @ 01:25:59
URL: http://kondomakuten.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0