Hemma är helt ok!

Men vilken skillnad det gör att bara åka bort en sväng. Ska inte säga att jag uppskattar hemmet mera men man känner av att man verkligen har varit ledig när man åker bort. Sikken skillnad. Det var gott att komma hem men jag hade inte saknat det tror jag. Känner mig hemma i "min" stad, känner mig trygg. Men det gör man väl vart som hellst efter ett tag. När man börjar känna gatorna och vet vart man kan ta vägen..
Känner mig ju hemma både här och i Sundsvall. Det där med borta bra men hemma bäst stämmer nog inte riktigt in på mig. Känns inte som att man har ett rikgit HEMMA det finns så många ställen som jag trivs på. Ställen som har varit eller skulle kunna vara hemma. Har inte flyttat så många gånger tycker jag väl men ändå har jag flera hem. Konstigt det där.

Åter tilld det där med att vara ledig. Vara hemma och ledig känns på ett helt annat sätt än att åka bort och vara ledig. Riktigt gott att komma iväg. Få lite ny energi och bara ha det bra. Undra vad man ska hitta på nästa gång som man är ledig. Ingen aning.. Nåt får det bli. Använda sommaren och den lilla ledighet som man har..

Nåt annat med att vara hemma är att man inte får lika mycket att skriva om.. Det vardagliga livet är inte så spännande. Inte spännande alls. Hur kul skulle det vara om jag skrev om en del ganlningar som ringer? Inte alls!



Fast kanske ändå.. Igår blev jag ju faktistk mordhotad av en person som ringde in. Han var en smula upprörd skulle man kunna säga. Det var väldigt varmt på bussen och jag hörde inte vad han sa när han skulle förklara.. En man med relativt dålig svenska får inte bättre svenska när han blir upprörd och skriker. Vilket ledde till att jag inte riktigt förstod vad han sa..
Sista gången jag sa "ursäkta vad sa du" fick jag tillbaka

- DIN JÄVLA IDIOT JAG SKALL DÖDA DIG!

Trevligt va? Kan lova att jag la på då.. Välkommen till mitt jobb ;)

Kommentarer
Postat av: mamma

Håller med dig, ang att vara "ledig" och hemma. Kan inte förstå hur man kan säga att man är ledig när man är hemma... de blir ju ingen ledig tid. Det är alltid nåt som ska göras, tvätta, diska, städa, måla, laga mat eller vad som helst. Är man borta, ja då är man ledig.

Sen de där med ett hem. Tror inte man känner att man har ett förän man är så att säga "färdig". Att man hittar sitt hem. Jag har ju hittat mitt efter många flyttar och många år. Nu är jag HEMMA

Kram

2010-06-18 @ 18:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0