Otroligt!


Helt otroligt! Var bara tvungen att reagera. Aftonbladet.se är stället att läsa om det..

LUKRATIVT SOMMARJOBB Tora Lutnaes och Tomb Svalborg korades 

Handlar om ett par tjejer som runt om staden Uppsala. Det har visst väckt stora reaktioner och man kan ju förstå varför! Tjejer som får  30 000:- / mån för att städa. Hur sjukt är inte det va? Visst att det är jätte kul för dom. Självklart, jag hade också tycket att det var jätte kul att få det. Men den summan för att städa och blogga om det vilket dom också gör är på tok för MYCKET pengar. Långt ifrån rimmligt tycker jag. Står i en spalt bredvid om andra jobb som ger ungefär lika mycket pengar. Det är alltså sådana som suttit i skolbänken jätte länge ex. Sociologer och Arkeologer är sådana som har den typen av lön. Dom gör det visst i syfte att skapa reaktioner men jag tror verkligen inte att dom kommer att få den typ av reaktion som dom önskat sig.. Dom vill ha en attitydförändring gällande folks syn på klotter och nedskräpning. Tror dom på det själva lr? Sätta några ungdommar i jobb med detta för en på tok för hög lön. Det skapar ingen sådan reaktion hos mig iaf. Hade jag bott där hade jag nog skräpat ner mer bara för att markera att jag tycker att det är fel. BIG NO, NO! Dumt att skräpa ner självklart men det blir min spontana "griniga" reaktion..

Vill man att något skall hända så kanske det kan vara bättre att göra en insats i sammarbete med skolorna. Skicka ut "barnen" att städa. I det stora hela har dom nog ganska mycket med skröpet att göra tror jag. Jag som 15åring kan inte komma ihåg att jag var speciellt bra på att städa efter mig. Skräpade kanske inte ner enormt men jag var nog inte jätte städad heller. Ha det som en aktivitetsdag i skolan skulle nog inte skada. Högstadiet lr gymnasiet. Why not?


Kommentarer
Postat av: Mamma

Håller med

Kan även inflika att på min tid... som var väldigt länge sedan... Då fick alla elever gå ut en dag och städa skolgård och omnejd. Nyttigt

2010-06-19 @ 10:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0