Helgen


I korta drag kan jag ta det nu då. Igår väntade jag och väntade på mina tjejer. Sen hörde dom av sig och vi satt och myste i solen med varsin kaffe. Var verkligen en jätte, jätte härlig dag igår.

Kvällen blev det jobba i Ssund. Det var jag absolut inte alls sugen. Big NO no! Ingen aning om varför men sugen på det var jag inte alls. Fick mig dock några skratt. Elaka skratt. Dumma elaka jag!
Innan vi knappt hann öppna var det en tjej som åkte på falsklegg och efter det så var det en annan tjej som gick med toapapper under skon och "klänningen" innanför sina leggings. Vackert! Påpekade toapapperet för henne men såg ju tyvärr "klänningen" först när hon gick förbi. Med andra ord, FÖR SENT! Jaja.

Sen tog kvällen en olustig vändning. Det blev ett redigt pådrag med ambulans, polis, brandbil, dykare och helikopter. Det var någon som sett en tjej försvinna ut i vattnet. Så dom letade och letade men verkar inte ha funnit någon. Kan vara på både gott och ont. Det var ingen som hade anmält någon saknad. Så förhoppningsvis är ingen saknad heller eftersom att dom inget hittade.



Söndagen har varit ännu en dag med helt otroligt fint väder! Känns som att våren ligger i luften. Långt borta kanske men det känns ändå som att den är där någonstans. Annars hade jag inte kunnat sitta ute och avnjuta en islatte i solen. Aha? Nice! Mera av den varan tack!

Efter kaffe, tvätt och lite städning blev jag rastlös. Så då tog jag mig en tur till Willys för att kunna pyssla med något nytt. Detta blev det!



Stor bak med en omgång kanelbullar och en vaniljbullar. Massa gottigt! Nu är min frys nästan helt full med bara massa onyttigt. Det finns två sorters muffins, två sorters bullar och snoddas. Undrar när jag ska äta upp allt? Det är faktiskt roligare att göra det än att äta det. Hm..


Jaha. Nu sitter jag utslagen på soffan efter att jag ätit middag och städat upp den röra jag ställt till med idag. Middagen gjorde att jag bara har tittat på bullarna. Blev allt för mätt. Men gud så gott det var!


Laxpytt!
Suuper gott blev det!

Lax, morötter, potatis och sparris. Till det äggröra med dill i.

Passade toppen ihop och det behövdes inte någon sås eller nåt sånt. SUPER!


Men nu. Nu tackar jag för mig för idag. Så sjukt trött att jag funderar starkt på att kasta mig bakåt i soffan och bara blunda. Eventuellt att jag tar mig i kragen och släpar mig till sängen och läser en bok tills att jag somnar istället. Dilemma!

Vilket fall. Det här var min helg!

See ya!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jisses. DU kan DU.

Varför inte sälja lite... det finns många som vill ha hembakade bullar men varken hinner eller kan. Dina bullar går inte av för hacker. Inte det andra du bakat heller. Ser hur fint ut som helst. Moj är stolt som jag.

Kram älskar dig

2010-03-08 @ 17:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0