In love!

Hittat en riktigt, riktigt fin vovve!

 

Enligt mig då. Gissar att det finns dom som tycker att det ser ut som en liten råtta. Men det är ingen råtta! Det är en vovve och den är snäll mot den som har allergi! Mycket bra, det gillar jag! Speciellt när jag faktiskt har någon som inte tål vovve i min närhet. Då gillar jag det extra mycket eftersom att jag gärna skulle vilja ha en vovve igen. Denna hund är ganska så lik den hunden som jag hade. Lilla Niki, hon är en Rysk Toy Terrier. Detta är en American Hairless Terrier. Så ingen leksakshund denna gång. Men en utan hår!

Hunden är mellan 26-41 cm hög och väger ca 5-9 kg.
Som en typisk terrier enligt beskrivningarna som jag hitta pigg, positiv, nyfiken, envis, aktiv och energisk. Fast med ett lite mildare temperament än andra terrier raser. Gillar att arbeta och lära, behöver en fast men kärleksfull hand. Den skall fungera bra både med andra hundar, katter och barn.

Finns inte så mycket info om denna hunden att finna men det finns en del om man googlar den. Några få uppfödare finns det. Men dom var inte lätt att hitta! Skulle vilja hitta någon som finns i närheten så att man kan åka dit och kolla på en. Träffa en på riktigt. Det är ju lite skillnad istället för att se på kort bara.

Plus att jag vill ta med mig den där allergikern så att han kan få sniffa lite på vovven.
Vad säger du om det? 
Visst var det en söt liten sak?

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0