Mamma vs. Moi


Min mamma och många med henne påstår att vi är lika. Det är något som jag har fått höra sedan jag var liten. Det är till och med så att jag har fått heta Nina ibland för att folk har blandat ihop oss. Det skiljer ju bara 23 år mellan oss så det vore väl inte så konstig om Nina (min mamma) var 11 år igen. Eller? Hur som haver så är det så det har varit. Min mormor, min mamma och jag är mer eller mindre "stöpta" i samma mall. Skulle man kunna säga. Det säger så iaf min mamma.



Så! Där har ni min mamma och mig. Kunde inte komma på vilket kort som det var lättast att jämföra med. Så jag tänkte att jag slänger in ett gäng. Kanske inte helt rättvist mot mamma. Men vadå, det är faktist min blogg. Haha.

Nee nu ska man inte vara sådan. Men vad säger ni folket? Likheten, den finns där eller hur? 
Min mamma och jag. Slående lika lr? Jag tycker ju så klart inte det. Vilken dotter brukar säga sig vara lik sin mamma?

Enligt min mening är jag mest lik min mamma på kortet längst upp till höger. Vad säger alla ni andra?
Lik min mamma eller er? Fram med det nu bara!

Kommentarer
Postat av: andrea

Ja, du e lik mamsen din... Inte sjuuukt lika, men man ser likheten :)

2010-03-04 @ 16:42:17
URL: http://andreaohlson.blogg.se/
Postat av: Nora

Visst är ni lika men inte helt överdrivet. Man ser att ni är mor och dotter men det är allt tycker jag :) Däremot tycker jag att Nina är väldigt lik farmor.

2010-03-04 @ 20:06:50
URL: http://noragyll.blogg.se/
Postat av: Mamma

Stackars dig... vet hur det känns att bli liknad vid sin mor...

Men kan säga att du tog lite fel kort. Det är vid yngre dar som vi är så lik varandra. Även Ragnar tog fel när han tittade på bilder på mig då han var liten. Var inte orolig gumman, du blir inte lik mig. Kram

2010-03-05 @ 18:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0