På tur..


Idag har jag nog åkt Gbg runt flera varv tror jag. Allt som allt åkte vi runt i nästan 4h och på den tiden hinner man med en hel del. Hade en liten tanke om att jag skulle turista på riktigt och knäppa en massa bilder men det blev inte rikigt så. Det var ett solig men förbaskat kallt Gbg som vi åkte runt.


Detta var bara ett av stoppen då som sagt. Det var när det var dax för färjan. Men sen var det massor av stoppe efter det med. Tänk så mycket mer av Gbg jag sett idag egentligen. Massa delar av staden som jag inte alls sett innan. Inte ens "infödingarna" hade sett alla platser som vi var på. Den var in guidad så som jag trodde. Men det var ganska så intressant ändå. Längtar till en ledig dag i sommar. Då vill jag ge mig ut på tur igen!

När jag kom hem så hade jag ett väntat paket i min låda. Ett paket som jag visste att jag skulle få, men jag visste inte alls när.



I paketet fanns det en massa roliga saker från Mammi! Tack mamma! Du är så go så! Här ska pysslas. Det känns nästan som när jag var liten och var med i bokklubb ju. Få en låda på posten med en massa roliga saker i. Det får du mer än gärna fortsätta med. Hihi.

Hittade något annat kul i lådan med. HEMSKA bilder på mig. Fattar inte att du lät mig gå ut i dom kläderna mamma. Fy! Det såg ju rent förj*vligt ut. Men, men. Man var väl kanske inte klok alla gånger när man var mindre fast att man trodde att man visste allt. Förlåt för ditt bråkiga barn!

Fotbollen var jätte rolig. Men kläderna på det andra kortet?! Hallå! Vad tänkte jag där? Gud Hjälpe mig!


Fick även kort på Moffa och bästa vännen hans, Ture. Det var mys! Tack igen mamma! Jätte många tack!


Sikken dag va?



Det finns säkert en massa, massa mer som jag har glömt. Men jag har så mycket i huvudet nu som jag måste ta in och lära mig eftersom att jag ska jobba med det. SJUKT mycket! Ni som varit i Gbg kanske vet om att det finns hela 12 olika spårvagns linjer. Tänk er att ni måste ha ett någorlunda "hum" om vart alla går. Slutstationer, knutpunkter m.m. Utöver det så är det även bussarna inom Gbg. På det kommer sedan resten av Västra Götalands regionen som innehåller både bussar, tåg och färjor.
Med andra ord. Jag har det jag gör! Ska ju dessutom ha koll på kort och betalsystem utöver det. Vad som gäller vart när och ännu mer.. 

Nu måste jag sluta tänka och bara sova en stund tror jag. Kommer nog att drömma om linjekartor!



Natti Natt


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jo du skulle bara veta vilken envis jänta du var/är

Tur det finns lite bildbevis. Vi var alltid oense när det gällde kläder. Men men. Så är det. Kan säga att du alltid har varit det vackraste i mina ögon.

Älskar dig

2010-03-17 @ 07:31:09
Postat av: sunshinegirl

Alltid lika trevligt med en tur i gbg... :)

2010-03-18 @ 18:44:38
URL: http://sunshinegirlslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0