Första veckan..


Nu har första veckan gått och allt är bra! Väldigt fort har det gått! Knappt hunnit med. Inte hinner jag eller kan jag skriva så mycket heller om dagarna eftersom att jag inte har någon uppkoppling. Utan uppkoppling så är det ju inte så lätt liksom. Men nu sitter jag iaf i soffan i vårt lilla kryp in och surfar via mobilen. Inte speciellt billigt! Hoppas verkligen att det löser sig snart så att man kan ha någon vettig uppkoppling. Detta är väl inte drömmen precis! Men men ;)

Hur som helst så har första veckan gått och den har varit riktigt bra! Massor som man skall lära sig och sjuk många intryck. Jag som knappt öppnat en vinflaska innan skall nu både kunna öppna den och servera på ett fint sätt. Ohlala.. Det är änna fin servering och hög service som gäller.. Måste lära mig en massa namn på druvor och vart dom kommer ifrån med mera. Menyn ska sitta i ryggraden och tusen saker till. Det är faktiskt riktigt kul!

Igår firade vi av första veckan här genom att öppna en våra vinboxar och slå klackarna i taket. Vandrade ner till "byn" och trillade in på något ställe där. Namnet fick jag aldrig riktigt med mig. Men det var riktigt kul iaf! Grannen följde med dom med. Men en av dem tappade vi bort. Hittade honom som tur var! Letade på vägen hem och där satt han i en liten snödriva. Fick bli till att bära honom hem... Min rygg värker idag men alla är hemma trygga och glada. Huvudsaken!

Vad mer kan man hitta på att säga om detta? Imorgon när ja ger mig ut skall jag ha med mig min kamera så att jag sedan kan lägga upp massor av bilder. Utsikten från jobbet. Bilder från vårat lilla hem och tusen andra bilder med typ..

Jaha.. Men jag tror att det summerar denna veckan som har varit ganska så bra detta :)
Det händer sjukt mycket men ändå inget alls ibland. Hur konstigt det där nu lät..

Min norska blir bättre var dag och även min engelska. Mycket lärorikt äventyr det här.. Undrar just vart det kommer att sluta..

Lång vinter kvar.. Kommer garanterat att kunna hinna hända mängder av grejer denna vinter. Spännande!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Härligt härligt. Låter som det går riktigt bra det dära..mormor har också serverat, både vin och mat. Inte bara lagat den....

Hur mycket kostar det att hyra snowboard där???? Det kostar sjukt mycket att skicka

Puss och kram

2010-11-29 @ 20:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0