Tid, Kramis och Fiskmiddag

Tiden rullar bara fram. Knappt så jag hinner kliva ur sängen innan det är dax att gå och lägga sig igen. Förstår inte alls detta. Upptagen men Arbetslös, hur går det ihop? Nu har jag visserligen spenderat två dagar med Donnan och Leon. Ingen promenad blev det men det har blivit en hel del annat.

Igår en sväng till Överby där jag inhandlade ett par "vintersäkra" skor hoppas jag. Inte alls fagra så jag tror inte att det behövs några bilder på dom. Men jag är nöjd för jag tror verkligen att dom kommer göra sig bra i fjällvärlden. Idag blev det en tur till Ikea. Lill Killen skall ju snart få börja äta mat så han behöver ju en stol att sitta i. Där av en resa till Ikea. Klart att det fanns lite annat att titta på med. Men vi handlade inte speciellt mycket ändå för att vara två tjejer som slog ihjäl fyra timmar. För mig blev det någon att hålla om i vinter. Någon som jag kan krama så att jag slipper känna mig ensam. Det bidde en mjukis elefant. Jätte SÖT! Honom skall jag ha å krama heela vintern. Hur kramgo som hellst. Men det är väl det som är meningen men kramdjur?!


Söt eller hur??

Nog tjatat om min lilla nalle kanske? Finns säkert massor av andra saker som jag skulle kunna skriva om men jag vet inte riktigt vad jag ska ge mig på att skriva om. Känner mig en aning mosad uppe i skallen. Snart blir det bädden för att imorgon skall jag till ams och träffa min handledare eller vad det nu kallas.




Joo jag måste säga. Gjorde riktigt god mat idag med insperation från mitt Dalarna besök. En fiskrätt som Feffes pappa gjorde en dag..

Det är då alltså fisk till en början. Det spelar ingen större roll vilken sort du tar. Man kan nog ha torsk lika väl som lax eller någon annan.
Sen så kommer vi till resten av det goa..

Paprika i alla färger man kan hitta hacka fint
Lök skivat eller hackat fint
Riva morötter
Skiva purjolök

Tag alla grönsaker och fräs dom lite lagom i panna..
Häll sedan lite vatten i detta och tillsätt grädde, rör om. Kryddas även lite lagom med salt och peppar (jag tog både vit och svart).

Pressa sedan ner en klyfta vitlök eller två beroende på känsla. Släng sedan i lite CURRY (ganska mycket enligt mig) i detta och rör om lite till. Vill man få lite tjockare sås kan man använda sig av redning eller skippa vattnet.

Fisken skall vara förstekt. Men när denna grönsaksröra är klar så lägger man ner fisken och låter den puttra runt lite i såsen och gotta sig..

Såå färdigt att servera.. MUMS tyckte jag! Feffes pappas recept var nog inte precis likadant men tanken kommer från det iaf.
Väntar nu ivrigt på receptet på fisksoppan som jag fick av Feffes mamma :)


Nu har jag delat med mig av denna god bit så nu kan jag med gott samvete sova

Kommentarer
Postat av: Lovisa

gud vad söt elefant=D

2010-10-31 @ 23:24:05
URL: http://lovisalindstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0