Bekymmer..


Känns ganska så enformigt detta. Samma sak varje helg. Jag som alltid brukar jobba när det blir helg måste nu sitta och försöka byta bort mina pass för att jag förlorar på att gå och jobba. Hur vettigt låter det?
Suck! Jag saknar verkligen att jobba. Det känns trist att inte kunna göra det pga pengar, tänk vad dom där pengarna ska styra! Men så känns det ju samtidigt som att det kan kvitta eftersom att man inte blr värdesatt ändå. Det känns inte alls som att det är så viktigt i någon annans ögon heller. Man ger dom fyra år och man får inget tillbaka.. På det sättet så gör det faktiskt inget! Taskig lön och ingen direkt uppskattning. Det gör det inte lika svårt att släppa taget om det. Men ändå känns det jobbigt. Det har ju liksom blivit "hemma". Ohälsosamt att spendera så mycket tid på ett och samma ställe tydligen. Hehe.

Nå nu sitter jag iaf här med mitt återkommande helgbekymmer. Byta bort mitt pass. Om det är ett långt passe det ingen fara för då förlorar jag bara någon hundralapp på att jobba. Men när det är korta pass förlorar jag ett par hundra, INTE OKEJ!


Sånt strul för så lite. Annars idag är det en helt vanlig dag och jag har ingen aning om vad man skall hitta på. Sitta hemma och rulla tummarna eller kanske ge sig ut på en långpromenad för mig själv. Tråkigt bara att gå ensam.

Hur promenerar du hellst tro?  Själv eller i par?

Nja.. Det tåls att tänka på det här. Nåt får det ju bli av denna dagen....



Kommentarer
Postat av: Jeanette Carlsson

Att promenera ensam är det väl ingen som vill göra om man inte till hundra % måste. Men i vårt liv har vi tagit bort ordet måste och går framåt tillsammans. Visst finns det folk som är ensamma men du eller ni som läser detta ni går inte ensamma på livets väg. Vi är många som vandrar den vägen...

Kram

Postat av: Lizzy

Hej! Veckans blogg är utsedd, titta in för att se om det blev du! Om inte, försök gärna igen nästa vecka :) Kram

2010-09-28 @ 22:00:24
URL: http://muzicme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0