Det där valet..

Jisses! Vet inte riktigt vad man skall säga om det där valet egentligen. Det enda jag ser nu är att alla tror att Sverige kommer att förfall pga att SD kom lite längre än vad man hade väntat sig. Visst det kanske inte är någon lysande ide att ha med dom i riksdagen och regering. Men tror verkligen det svenska folket att inte våra andra politiker kommer att göra sitt bästa av det hela? Att dom kommer att kämpa emot så att inte hela SDs politik slår igenom? Det tror jag. Det kommer inte att vara världens undergång.

Undrar just hur många av de som inte gick och röstade som klagar nu?! På min Facebook kan jag bara läsa en massa status uppdateringar om hur dumma svenskarna är som röstat på de viset som dom har gjort. Men det är ju väldigt många svenskar som har röstat annorlunda. Dom vann ju inte precis. Alla dom som har röstat har ju gjort det pga sina egna tankar och sin egen vilja. Vad jag har förstått så är en fri vilja något som vi fick ha i det här landet. Eller har det ändrats? Hm.. Blir allmänt förvirrad av det här.

Alla röstar vi väl på det som vi tror eller har fått för oss är bäst? Det som jag såg av valvakan visade att stora delar av rösterna som lades på SD kom ifrån "Skåneland". Kan man klandra dom? Det tycker inte jag. Tänk bara på det gamla paret som blev nedslagna på en parkering och återkommande artiklar i tidningen från Rosengården. Det är väl inte precis så att det är allt för trevliga nyheter det inte? Eller? När till och med personen som skulle drabbas illa om SD fick stor makt överväger att rösta på dem pga det som händer så säger det väl ändå nåt..

Jag säger inte att jag tycker att det är bra, det gör jag inte. Men jag kan ändå ha förståelse.

Kanske ändå att det kan vara ett uppvaknande för resten av vår regering att se sig om en aning och tänka igen. Att så många som faktiskt röstade som dom gjorde måste ju ha en grund i något. Kanske att dom inte alla gillar SDs politik rakt igenom men att dom kanske ville säga något annat genom att rösta på det viset. Inte vet jag. Men nåt är det ju som gör det eller?

Vilket fall som hellst så gjorde jag mitt bästa genom att rösta så som jag tror är bra.. Ovan finns ju ett tydligt bildbevis på det. Nog för att jag ser vettskrämd ut när jag skall se till att stänka kuvertet ordentligt. Hehe..


Kommentarer
Postat av: Cassandra Boman

Hejsan =) Just nu har jag en tävling på min blogg där du har chansen att vinna en bloggfråga inbjudan... Det ända du behöver göra är att slänga in en komentar med ditt namn, bloggadress, mail och att du är med så klart!! Men tänka på att jag drar vinnaren IDAG ca, klockan 18.00, så var snabb!! Lycka Till!!

2010-09-20 @ 15:41:05
URL: http://caassandrabomaan.blogg.se/
Postat av: miss P E

Bra inlägg! Håller med dig fullständigt! Jag tror att riksdagen som sagr gör något bra av det som hänt och vissa bra punkter måste SD ändå ha, varför annars röstade så många på dom?

2010-09-20 @ 20:38:26
URL: http://dinpetraj.blogg.se/
Postat av: dannie

låter härligt ! Jag har vart med kompisar, kört konståkning, shoppat.. Hihi ;) Haft en fin dag då ? PUSS

2010-09-20 @ 21:54:03
URL: http://dannies.webblogg.se/
Postat av: dannie

Nej, jag åker, tvälar och allt. Love it !



Sv; Okej, hihi trevligt ;) Jaaaa! Skor är så. asså så fina och visar vem man är, snyggt, stil och bäst :D



Haha, händer idag ? PUSS

2010-09-21 @ 08:52:33
URL: http://dannies.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0