Månsken..


Nästan iaf! Det är inte riktigt månsken som jag ser lysa in genom fönstret, det är ljuset från en gatlykta. Men det är väl nästan lika fin det lr? Kanske inte men det duger allt!
Så sitter jag här mitt i natten igen så. Inte riktigt lika sent som igår men det är ju inte precis rätt tid att vara vaken. Man borde sova vid denna tiden men det vill sig inte helt det inte. Host, host är förklaringen till det hela. Måste kämma i mig några klar te till så borde jag kunna sova sedan. Har ju tatt min medicin plus att jag fått lite medicin av lilla Zan med. Tror inte heller att hon gillar att jag hostar som jag gör. Inte kul att ha en rumskompis som hostar. Inte alls!


Så vad har dagen idag erbjudit då? Så som detta såg jag ut när jag satt och tyckte synd om mig själv i morse. Inte alls pigg på att ta tag i dagen. Inte det minsta! Önskade mest att jag kunde krypa ner under mitt lilla täcke igen och gömma mig. Komma fram till våren lr nåt. Men så småningom efter några glas te och en smörgås så släpte det och kändes lite bättre..

Ut till torp en sväng för att lämna in min trasiga telefon, kolla på ny åt Zandra. Spanade även efter en vinterjacka till Zandra men utan att det blev nåt av det. Fortsatt spaning för hennes del, själv spanar jag efter ett par byxor. Kan vara bra att ha det tänkte jag så att man slipper bli kall om baken i vinter.. Strumpor har jag även tänkt att beställa från mor min så håller jag fötterna varma med. Kanske att jag slipper att sitta som jag gör nu då..

Utöver det så var det väl mest bara tråkigt varadags bestyr när jag kom hem. Lite disk, plocka undan kläder och sånt där kul som behövs med jämna mellanrum.. Intressant?

Så pricken över I:et en sjuk dag. Besök som hade med sig en present till sjuklingen det bästa mot en trasig hals..


Gissa om jag blev glad? Sååå gott! Massa mums! Det fick bli efterrätten efter en rikgit stark soppa. Så Idol, gott sällskap och glass en tisdagskväll. Det är inte fel det inte. Även om jag är sjuk så känns det inte som att jag behöver klaga nåt speciellt mycket över det. Man blir ju bortskämd med glass och andra godsaker.


Tycker nog att jag kan avrunda dagen med det va? Räker nog så.. Kanske att det kommer något mer här när jag sitter i natten och funderar för mig själv.. Vem vet?

Om inte...
Natti natt

Kommentarer
Postat av: Chris

Ben & Jerry's is da shit!!! Så god glass!

2010-09-15 @ 10:46:01
URL: http://dalifeofchris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0