Att glädjas..

Tisdag alla redan och halva dagen har passerat. Tiden går fort när man har roligt har jag hört. Det är mörkt och kallt så pass att man bara vill krypa ihop. Lägga sig ner och bara ligga där, vänta på bättre tider. Men varför? Tiden som jag hade i hemsedal fick ju mig att tänka. Tiden där fick mig ju egentligen att värdera om en massa saker. Varför har jag glömt det? Att glädja åt det lilla och faktiskt inte göra mer sådant man inte vill än nödvändigt. Det är väl så man borde göra? Inte fokusera på det negativa och tråkiga! Fram med det glada! Har haft en riktig svacka där inget alls varit kul. Men varför? Det är väl bra onödigt och framförallt när det är jag själv som skapar det.. Det är ju bara jag som skapar mina problem och min lycka. Dax att tänka om igen kanske?! Minns med glädje och använd sorgen till nåt bra..


Tänk som en sådan liten sak som att träffa min gamla vovve. En glad liten tjej som ger så mycket kärlek.. En puss och en viftande svans. Att se henne må bra gjorde nog min dag idag. Saknar henne i mitt hem men ångrar inte en sekund att jag gav henne ett bättre hem. Där och då hade jag inte tid.

Någon annan gång kanske?

Hm.. Ska möta denna dagen med ett leende och se hur många jag får tillbaka..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0