Shopping

Galet mycket shopping! Igår tog vi oss en vända till Gol jag och grannpojkarna. Mitt störta fokus var att handla. Behövde verkligen lite nya kläder. Så sjukligt less på min garderob så det fanns inte. Allt är använt minst en gång. Det börjar kännas enformigt, energin och fantasin hade börjat försvinna totalt. Vad ska man ta på sig idag liksom? Fanns inga självklara eller lockande val längre. Då måste man göra något åt saken! Så igår var det shopping big time som gällde. Sån tur jag hade va? Rea, rea, rea överallt! Massor av kläder för nästan inga pengar alls. Knappt så att jag kan tro det själv men jag fick 10 toppar plus lite andra grejer sånna roliga saker som underkläder och strumpor men allt fick jag för runt 1000 lappen. Helt galet! Det var ändå så att det är tre tjocka tröjor och sedan en uppsjö med linnen och kortärmade tröjor. Helt underbart! Men pricken över iet blev nog mina små glasögon som jag hittade.. Har länge velat köpa ett par sådana men inte gjort det för att det inte riktigt känts värt det. Men igår hittade jag det perfekta paret och slog till. Riktigt nöjd är jag :)
Tänk så mycket energi man kan få av att handla lite. Helt otroligt! Ett annat mega fynd var en skjorta som jag ville köpa strax innan jag åkte men tyckte inte att den var så viktig att den var värd dom pengarna. Men nu fick jag den för långt under halva priset. Fantastiskt! Nästan alla varor var 29:-, 49:- eller 99:- då kan man få ganska så mycket. Ibland gillar jag Norge bättre än Sverige. Sådan rea hittar man inte precis jätte ofta hemma inte. Jag har då iaf inte gjort det. Skall njuta av detta länge hade jag tänkt. Kommer ju att dröja tills nästa gång man får ett tillfälle att handla lite nytt. Inte precis så att det finns massor av affärer att handla här. Det är mest sportshoppar överallt. Så vill man ha nya skidkläder eller en mössa då är detta perfekta stället. Men vill du ha något annat kan du nog glömma det.
Kanske lika bra. Då försvinner inte alla pengarna på en gång.. Haha..
Det var mitt lilla äventyr igår det. Idag vet jag inte alls vad som kan tänkas hända. Ledig fredag men jobbar frulle hela helgen. Vad gör man då tro? Ge sig ut och åka en sväng kanske? Utnyttja den fria tiden lite..
Återstår att se vad som lockar mest..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0