165 dagar med sol..

Å jag lyckades att fånga en av dem! Riktigt fint när solen strålar.. En stad mellan sju berg. Tror jag det var. Ibland borde man lyssna lite bättre. Men jag får skylla på att det inte alltid är så lätt med språket. Nu har jag iaf varit här ett par dagar på min lilla mini semester. Bra har jag haft det med. Men hur skall man veta vart jag är då? Hm..
Befinner mig inte i Hemsedal eftersom att jag har semester från det stället. Ne nu är jag faktiskt i Bergen. Imoron bär det visserligen av tillbaka till dalen. Kan inte påstå att jag längtar särskilt mycket. Men det skall ändå bli gott att komma "hem". Vet att det är sol där några fler dagar än här å om det är nåt jag verkligen har börjat sakna det senaste så är det solen. Åh, GE MIG SOL! Lätt att jag skall ta mig en sista minuten någonstans snart.. Det får nog bli min 25års present till mig själv..
Hur som haver, Bergen var det. Har inte hunnit se jätte mycket men ändå hunnit se en del.. Minnen kommer fram iaf om inte annat! Sprungit runt i butiker ett par timmar med har jag. Vilken skillnad jämfört med att gå runt i butikerna i Hemsedal. Tur jag hade två dagar på mig. Tog ju en stund innan man han få grepp om att man kunde handla igen. Det finns då som sagt inte speciellt många butiker i Hemsedal. Å de flesta säljer mössor och annat krimskrams som man behöver när man skall ge sig ut i backen. Inte finns det något vidare utbud i Gol heller som är närmaste "shopping ställe". Men nu har jag gjort riktigta fynd och är sjukt nöjd! Like!!
Så såg det ut när jag kom hit.. Med andra ord, det såg inte ut alls. Man såg inte nåt! Där av kortet som är taget rätt ner.. Nåt annat gick inte att få bild på. Total DIMMA!
Så här såg det ut några timmar senare. Med andra ord, man kunde iaf se nåt! Jätte fint väder och solen värmde. Önskar dock precis som dom flesta ggr att jag hade haft en bättre kamera så att man kunde tatt riktiga bilder.. Men men..  Det kommer ;)

Utsikten om natten/kvällen är helt otrolig! Tusentals små lampor som lyser i mörkret. Tänk  att ha det som utsikt var gång du skall skära dina grönsaker eller förbereda din middag. För det är precis det som är rätt utanför köksfönstret där jag är.. Najs! Byta kanske? Nog för att jag har fin utsikt i Dalen när jag tittar ut med.. Men ändå.. 
Dalen är inte för evigt. Den är ju bara säsongsvis.. Om man vill det vill säga..
Utkiksplats där man ser över hela staden.. Vatten och sedan berg igen. Maffigt!
Inget vidare väder dock..
Fick mig nog en del av alla de typer av väder som brukar vara här.. Fick mig regn, dimma och sol.. Ingen snö! Mitt i vintern men ingen snö. Nästan som hemma!  Haha..
Å så platsen som jag alltid kommer att minnas som varmast i Bergen oavsett hur mycket jag frös när jag passerade där idag. Kommer ändå att vara den varmaste platsen i mitt minne. En vecka i stekande sol, ca 12 h om dagen stod vi vid denna fontänen och eventade..
Minnen! Det är det enda jag kan säga.. Så många minnen. Väcker en hel sommar till liv i mitt minne. 

Nu har jag varit här igen.. Skapat mig nya minnen och återupplevt några gamla. Bara njutit av nuet precis som man borde.. 
Dax nu att återgå till mitt tv tittande, passa på när man har så många kanaler att välja på ;)
Imorgon tillbaka till Dalen och förhoppningsvis två dagar ute i solen, ute i backen innan det är dax för jobb igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0