En önskan så..

En önske lista skriver vi väl alla? Eller?
Fick en fråga en dag.
"Vad önskar du dig till jul?"

En tanke då.. Vad önskar jag mig?
Inte den blekaste aning. Men jag började ju ändå fundera över saken. Reklamen som rasar in varje dag gjorde det ännu mer spännande att fundera på julklappar..


Kommer inte ihåg sist jag skrev en önskelista, men det måste ha varit när jag var väldigt liten.

En lustig tanke slog mig..
En liten tjej bläddrar bland leksaker och önskar sig dockor..
En stor tjej bläddrar i smyckes kataloger och önskar sig sådant som glittrar..

Är det inte lite så?
Glitter och Guld
Lyx och Glamour

Små pojkar önskar sig bilar att leka med..
Stora pojkar önskar sig en Ferrari..



Vad står på din lista inför julen?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0