Morgon koppen..

 
Är det ändå inte den bästa kaffe koppen det tro? 
Den där koppen som får dig att starta dagen och vakna...?
 
Dom säger ju att frukost är dagens viktigaste måltid, kan det då vara så att även den första kaffekoppen är den viktigaste på morgonen? 
Så känner nog jag litegrann ibland iaf, om jag inte får den så blir jag inte riktigt människa. Dagen vill liksom inte starta och inte brukar den bli bra heller utan första koppen. 
 
Någon som känner igen sig? Café Bar sortiment av instantkaffe
 
Allra värst är det väl om man som jag är mjölkdrickare och mjölken är slut. 
Du får koppen med kaffe men du får inte den "prefekta"
koppen som du hade tänkt dig för att starta dagen.. 
Det kan göra mig en smula bitter iaf, tur då att man har kaffemaskin på jobbet.
Även att det finns Espresso House och Mc Donalds på vägen. 
Valmöjligheter och kanske räddaren för den dagen.
 
Annars då? 
Kaffe är väl en väldigt viktig del i mångas liv. Inte bara för att vakna till på morgonen utan även när man skall sätta sig ner tillsammans med en vän eller kanske kollega på jobbet. Man ger sig tiden och chansen att bara sitta ner tillsamman. Undra just hur ofta man skulle göra det om man inte hade kaffekoppen. 
Tänker ofta på dem som inte dricker kaffe, blir det lika många fika då? 
 
Café Bars sortiment av färskbryggt kaffe
Kaffe, kaffe, kaffe.. 
Älskade kaffe! 
Nu är det då hög tid för mig för kopp nr 2 idag.. Skall luta mig åter och bara njuta en stund innan jag gör någon nytta. 
 
 
Goder morgon!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mizca

Jag startar lika lätt på morgonen utan kaffe, men beror helt klart på att jag inte lärt mig dricka det helt heller. Kan vara sugen på en kopp lite då och då, till fika och så! Men jag måste inte ha för att starta dagen, men kan förstå er som måste det.
Så var det när jag rökade, då var jag tvungen att ta en cigg innan jag startade att göra nånting på morgnen!!

Svar: Härligt att du slipper ha det behovet ;) Men att du ändå kan njuta någon gång ibland av en kopp :)
Du kanske är mer för te?
LillaMy

2012-12-19 @ 10:05:13
URL: http://www.mizca.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0