Nästan huslig..

 
Man skall inte säga så som jag känner just nu.. Men gud så gott det är att bara vara hemma och göra det jag vill när jag vill. Helt magiskt!
Man kan inte vara hemma så hela tiden och jag skulle nog tröttna tillsist. Men just nu är det väldigt skönt. 
Jag hinner pyssla, klippa och trixa men små grejer. Måla och sticka.. Hinner sitta och fundera ut en massa lösningar på grejer som jag kulle vilja ha gjort. Å bara längtar till att jag får möjligheten att göra det med. 
 
Idag har jag använt halva dagen till att baka. 
Riktigt mysigt! Tur jag hade Natta här eftersom jag inte är helt säker på om jag kan kavla.. 
Men vi gjorde då iaf helt grymma saffransbullar. Dom blev enorma och smakar helt ljuvligt! 
Espresso House släng dig i väggen säger jag bara. Haha.. Ne kanske inte men ändå!
Vad blev det mer då? Jo det blev pepparkakor och det blev knäck. Så vi fick gjort en hel del och jag känner verkligen glädjen från att baka igen.  Åh vad jag har längtat efter att baka. Det var jätte länge sedan ju! 
Förr när jag hade jobb så jag var hemma någon vardag i veckan så bakade jag näsan alltid. Vilken skillnad!
 
     


Imorgon skall jag bjuda en god vän på frukost. Sa det att "kom hit" så bjuder jag på fukost. Får hoppas att det blir uppskattat. Tänk att ha tid för sådana saker oftare. Det finns ju inte! Men så gott det hade kunnat vara..
 
Tänk om man ändå vore hemmafru.. 
Ibland så skulle det kunna vara mitt dröm yrke, men så tänker jag lite längre och inser ganska så snabbt att jag kommer nog att tröttna på det snabbt. 
 
    
 
Konstigt det där. 
Men jag vet att man ofta funderar på det man inte har, som man kanske vill ha. 
Allt det där som man skuktar efter och som verkar såååå bra. 
Men när man kommer nära det så är det inte alls det man hade tänkt sig.
Det kan ju visa sig vara något helt annat än det man vill ha. 
Hm.. Det kan vara tänkvärt det där!

Något jag vet nu. Det är hög tid att sova och jag vill äta alla bullarna,
men jag vill inte ha konsekvensen av det.. 
 
 
 
Good natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0