Väntan..

Det är mycket som väntar nu. Det är änna väntans tider. Vi väntar på vinter och jul. Efter det längtar och väntar vi på att våren skall komma åter.. Det finns dom som väntar på att nio månader skall gå över, dom som väntar på att det skall börja. Vi väntar i köer och vi väntar på rast.

Tänk att det finns så sjukt mycket som vi kan vänta på. Det är alltid något som man inväntar. Om inte det ena så det andra..

Men vad gör all denna väntan med oss då tro? Ger det oss betänketid eller vara rynkor av bekymmer?

Själv sitter jag nu i väntans tider, väntar på ett besök som jag hållit på läänge. Fjärilar i magen har jag men det enda jag funderar på just nu ändå..

Det är.. Är den där spisen snygg eller ful? Skulle jag velat haft en sådan i ett hus eller vill jag ha en traditionell öppen spis, en sådan där murad? Hm..
Hur fördriver du din väntetid?
Jag klurar då på totalt onödiga saker..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0