Ett avslut är bara en ny början..

Så kan man faktiskt se det om man vill..
Varje natt ger en ny gryning.
Varje kapitel leder till ett nytt. I boken i livet..



Vad kan man säga? Det finns så många tvister och törnar på ett liv, i ett liv, Makalöst! Är det inte något som du kan skratta av, så att magen värker i timmar är det något som du gråter floder av eller över. När tårarna torkat är ögonen ömma och svullna. Man känner sig som sju svåra år och som att man aldrig kommer att repa sig. Men det kommer en morgondag och en ny efter den igen. Sen vips är det som att problemen är borta och ett nytt kapitel har börjat. Detta magiska liv. Alla har vi vår glädje, vår sorg och våra bekymmer. Men vad gör man med det då? Vad är meningen med det hela och vad ska det bli av det? Jag undrar då jag..

Hm.. Jag var bara tvungen att få skriva ifrån mig lite. Hade nog kunnat fortsätta i evigheter. Det finns så mycket som jag funderar på ibland men kommer sällan fram till vettiga svar. Det finns som inga svar på alla funderingar ibland. Det är bara att fortsätta fundera och konstatera att man inte kan få svar på alla sina frågor och funderingar. Alla frågor och funderingar är det inte meningen att man skall få svar på. Å vissa saker skall man kanske egentligen helt hålla för sig själv..
Jaja.. Men om jag skulle kunde ta och fundera mig ner i säng.. Det är trots allt hög tid för det och imorgon vankas det julbord som jag skall vara redo att hugga in på. Då kanske man måste vara ordentligt utvilad så man orkar tugga all maten?
Tråkigt nog vet jag ännu inte vad jag skall ta på mig.. I-landsproblem va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0