Men varför då?


Höja pensionsåldern? Varför? Till vilken nytta ska dom göra det? Det kan inte jag förstå!
Är det för att vi som är unga och precis har börjat livet ska "slippa" komma in på arbetsmarknaden och få plats?
Är det kanske för att dom som redan går i förstidspension ska kunna göra det ännu tidigare?
Hur många är det som jobbar fram tills att dom är 65 ens?
Jag tycker då att folk far och pensionerar sig titt som tätt.. Men inte när dom fyllt 65 utan innan..
Varför ska man då höja den där åldern? Det förstår jag verkligen inte! Om man vill jobba längre så kan väl den personen få göra det?! Istället för att det ska drabba alla andra som faktiskt vill sluta vid 65 eller tidigare.
Vad är det för fel på den pensions åldern som vi har?
Höjer man den så kommer det ju att bli så att dom som jobbar dom stannar kvar, dom som är nylärda får inget jobb.
Folk blir uppsagda och det är ekonomiska kriser överallt det är det enda som man hör om nästan..
Varför ska man då se till att dom som egentligen är värda att få vila lite och njuta av livet dom ska jobba längre!?
Jag fattar verkligen inte poängen med det där.. Hallå hur mycket hinner man göra om man får pensionera sig först när man är 72?
Man ska la ha lite ork till att njuta och hitta på saker med eller?


Livsnjutare vid 65 år tycker jag bestämt!


Kommentarer
Postat av: mamma

Jag skulle inte ha några problem att gå i pension nu snart...

mario party 7

Nu kom Erik med igen.

Puss och kram från oss

2008-12-29 @ 18:35:49
Postat av: modern

Håller fullständigt med dej. Fattar inte hur man tänker. Inte fan har jag lust att gå med rullator på Agneberg. Tänk dej själv jag tycker jag redan är snurrig och sedan då vid 75 bast ja då hittar jag väl inte salen jag ska vara i ens om jag kommer ihåg att jag ska ha lektion... Nja kanske inte fullt så drastiskt men INTE VILL JAG JOBBA DÅ. Då ska jag (om jag lever) ut och resa, dricka vin, njuta av barnbarn (fast de kommer ju snart.

2008-12-30 @ 08:02:37
URL: http://kittelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0