Mörkrädd blir man..!


Man blir faktiskt det ibland när man har ett sådant jobb som jag har. Man har kontakt med så många människor. Å vissa gör mig faktiskt lite rädd. Föstår inte alls hur dom tänker alla gånger! En del föräldrar som verkligen inte kan bete sig. Det gör mig rädd. Med tanke på hur dom agerar, hur kommer då barnen att bli? Hur kommer dom att bete sig ute bland folk senare? Herre gud säger jag bara!

Pratade nyss med en mamma vars barn inte hade kommit med bussen. Inte jätte konstigt om det gäller en helt vanlig stadsbuss och det är enligt henne 200 ungar som skall med den. Då är det klart att dom inte kommer med allihopa. Lr? Dom har ju inte obegränsat med plats precis. Alla som någon gång åkt med en buss vet ju det. Självklart kan jag förstå irritationen över att inte alla kom med. Men det är ju inte precis mitt fel att skolan bett inte bett om skolbussar! Om det sedan inte fanns någon extra buss för dom att kalla in, det är inte heller mitt fel. Hon undrar vad hon kan göra.. Enkelt informerar jag henne om att hon kan fylla i ett synpunkts formulär som vi har, plus att jag skickar in det som en synpunkt till det berörda trafikbolaget att dom borde ha fler bussar beredda vid den tiden. Hon kommer med förslaget att hon kan kontakta skolan och jag håller med. För att kontakta skolan i det läget är en bra ide. Vad gör tanta då? Jo hon skrivker IDIOT i luren och slänger på?! Men hallå? Vem hjälpte det och vad tjände hon på det... ?

djavulensapostlar

Det är väl kanske inget att hänga upp sig på egentligen. Men jag förstår ändå inte hur dom tänker. Det är inte första människan som jag pratar med som beter sig på det viset. Det finns värre med... Funderar väldigt på vad det är för en förebild?! Hur beter dom sid i andra lägen? Om flingorna är slut på Konsum ställer dom sig då och skäller ut någon i personalen? Lr hur gör dom? Fattar verkligen inte!
Man måste borde väl kunna hålla lugnet lr? Det är ju inte precis så att det är jordens undergång.. Lr är det de?

daliguppfostran  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0