Vitt!


Ja jag gillar vitt! Tycker att det är det bästa nästan. Men man ser helt klart om man går ett varv i min lägenhet att jag gillar vitt! Allt blir vitt känns det som. Men jag längtar tills att jag kommer över en summa pengar och en massa coola färgglada tyger. För då kan jag lätt sy nya saker i glada färger! Önskar mig just nu en resa ner till Ikea så att jag kan köpa några fler innerkuddar så att jag kan piffa upp min säng med en massa kuddar. Det skulle vara bra tror jag! Plus att jag skulle behöva några fler ljusstakar. Men dom ska inte vara vita! Då är det silver som gäller.
Så ska någon till Ikea säg till mig!

Det här är iaf ungefär det jag har gjort dom senaste dagarna. Skruvat hyllor och klätt om lampskärmar.
Vad gör man inte när man har en massa tid över??

Den vita lilla "tavlan" på hyllan har jag tänkt ska bli en tavla någon dag. Men jag måste komma å vad det ska vara å den först. Just nu står det skrivet med vanlig blyerts på "tavlan".

Det står:  Amore Vincit Omnia
Semper Fidelis
Verae amicitiae sempiternae sunt

Vet inte alls om jag har skrivit rätt men det går ju att ta bort om det skulle vara fel. Ville bara ha något där för att det såg så tomt ut. Ljusstakarna som jag vill köpa skulle jag vilja ha där på hyllan istället. Men det får bli i framtiden.

 

Nu till min lampa!!

 

Använde mig av ett gammalt lakan, lite av det som var kvar efter att jag sytt kuddfoddralen. Sen så gick jag ett varv runt stan för att hitta nåt roligt band att kanta lampan med. Hittade inte riktigt det jag ville ha först. Men tillsist så hittade jag ett litet band som var sött! Kostade endast 9:-/m. Fyndpris! Så den nya skärmen kan man säga kostade mig hela 18:- och lite tid.

Å så här blev det!

Klippa klistra och pilla en massa. Sen så får man till det så som man vill! Sa ju att jag gillar vitt! Det blev ännu mer vitt nu ju! Men jag skulle vilja få in lite andra färger i mitt sovrum tror jag. Fast kanske inte ändå. Jag vet inte! Det får väl bli ett senare projekt det. Hyllorna som skall fungera som "sänghyllor" istället för sängbord som inte får plats. Dom skruvade jag upp igår.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej Anna!

Vitt älskar jag också - passar jämt! Det ska vara vitt vitt vitt så kan man ha utbytbara grejer som kuddar och sånt i färg sedan istället. Så pysslig du är. Det är kul när man ändrar och fixar själv och det blir billigt. Någon symaskin har jag dock inte.. Jag kör de där klisterbanden som man kör med strykjärn på =D



Hoppas allt är bra med dig och att du har något jobb på G... Drygt att inte veta hur det ser ut framöver! Kram

2010-02-25 @ 09:15:44
Postat av: mamma

ska ut i boden i helgen och se vad jag kan få till. Du vet ju att det finns en del där så det ska nog kunna bli lite.

Pyssla på

Kram

2010-03-03 @ 10:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0