Midsommar natt


Var det ikväll som man skulle lägga sju sorters blommor och drömma om sin kärlek? Under min kudde blir det sju sorters olika gröna blad från min blommor här i hemmet om jag skall ge mig på det. Vet inte om det faktiskt fungerar. Har för mig att jag har testat någon gång men inte drömt något. Varför gör man inte det tro? Skall man tappa tron då för att det inte fungerar första gången?

Jag har inte tappat tron. Jag tror helt enkelt att man inte drömmer för att man inte är redo. Han finns där ute men man är ännu inte redo för det livet eller för honom. Jag väntar fortfarande på den drömmen. Kommer att lägga mig ikväll och hoppas på den drömmen. Hoppet är det sista som lämnar människan har jag hört.

Om man inte hoppas och slutar drömma vad händer då?
Tänker på när jag lärde mig cykla precis som alla andra barn. Bara för att jag föll första gången så slutade jag inte. Nu kan jag cykla. Man finner kanske inte den rätta första gången men om man ger upp kommer man aldrig att göra det heller.

Så fortsätt cykla och drömm vidare...



Sussa sött.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0